Materialadministrativ chef - Adecco, Kristianstad - Logistikjobb i Kristianstad
Materialadministrativ chef
Adecco, Kristianstad / Logistikjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla logistikjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm
Visa alla jobb hos Adecco, Kristianstad i Kristianstad

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

För kunds räkning söker Adecco i Kristianstad en MA-chef, rapporterande till platschef samt ingående i ledningsgruppen, för omgående tillträde. Vår kund är ett spännande företag i en internationell koncern som är i expansiv fas. Vi söker Dig som vill vara med och driva MA-funktionen framåt efter de mål och ambitioner som finns uppsatta. Initialt arbetar Du som uthyrd av Adecco men fungerar allt väl kommer anställningen att övergå till kund.

Publiceringsdatum
2007-10-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för MA-funktionen med inköp, godsmottagning, förråd och huvudplanering. Inom ansvarsområdet kommer Du att ha personalansvar för ca 10 underställda. Du ska på ett effektivt och rationellt sätt, och enligt Lean-principer, jobba med inköp, lager och godshantering. Viktiga arbetsuppgifter kommer att vara att få en effektiv och aktiv inköpsprocess, minska antalet leverantörer och tillse att dessa leverantörer är kvalitetscertifierade samt effektivisering av förråds- och lagerutrymmen. Du kommer att rapportera till platschefen samt ingå i enhetens ledningsgrupp.

Erfarenheter
Vi söker Dig som har minst 4-5 års erfarenhet av inköp, materialhantering och materialplanering. Dina kunskaper inom lager är goda och din erfarenhet från logistik är god; gärna från småserietillverkning. Du har även erfarenhet av Lean Production inom materialhantering. Dina engelskakunskaper är mycket goda i både tal och skrift. Vidare är Din datavana mycket god och du sätter dig lätt in i nya datasystem.

Dina personliga egenskaper
Som person är Du mål- och resultatinriktad. Du har god analyserande förmåga samt hög motivations- och ambitionsnivå. Vidare är Du en person som tycker om förändringar - och har gärna själv en aktiv roll i att förändra och förnya processer.

Fakta om anställningen:
Start snarast möjligt. Du kommer att vara anställd av Adecco i 4-8 månader, ambitionen är därefter att anställningen går över till kund.

Är Du den vi söker?
Du söker aktuell tjänst genom att registrera Dig, och söka genom vår CV-databas där Du även bifogar Ditt personliga brev på www.adecco.se . Du kan även söka genom e-mail till therese.hulte@adecco.se
Har Du några frågor är Du välkommen att kontakta Therese Hulte på 044-20 46 44. Då vi har en löpande rekryteringsprocess ser vi gärna att Du ansöker snarast, dock senast den 24/10.
Välkommen med Din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Kontakt
Therese Hulte, 044-204644, therese.hulte@adecco.se , Konsultchef

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: therese.hulte@adecco.se

Företag
Adecco, Kristianstad
Krinova Science Park
29139 KRISTIANSTAD
Telefonnummer: 044-204646
Mer information på http://www.adecco.se

Jobbnummer
26884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Kristianstad: