Marknadsundersökare med teamledaransvar till Gradient Benchmark

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-05-15

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Gradient Benchmark har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Gradient Benchmark är Nordens ledande företag inom B2B customer benchmarking med inriktning på konsument/retail-sektorn. Företagets kunder är leverantörsföretag och handelskedjor inom ett flertal branscher och sektorer, från dagligvaror till fackhandel.

Gradient Benchmark producerar undersökningar utvärderingar och analyser från inhämtad och proprietär data, som ligger till grund för utvärderingar av samarbete och konkurrensposition mellan olika aktörer. Deras analyser bygger på en avancerad 360-modell för benchmarking inom olika jämförelsegrupper. De har en fast och växande portfölj av väldefinierade undersökningar utvärderingar som genomförs årsvis.

Gradient Benchmarks undersökningsmodell är etablerad sedan mer än 30 år. De har sitt kontor vid Mariatorget på charmiga Södermalm. I hjärtat av restauranger och butiker och i nyrenoverade lokaler arbetar ett glatt gäng på ca 15 st medarbetare. Teamet du tillhör arbetar mot gemensamma mål och med stort fokus på att allas insats är lika viktig. Gradient Benchmark har en stark gemenskap mellan teamen där alla jobbar åt samma håll.

Dina arbetsuppgifter
Som marknadsundersökare med teamledaransvar har du en bred roll med delade ansvarsområden. Cirka 60% av din roll ägnas åt operativt arbete som marknadsundersökare, medan resterande 40% ägnas åt ledarskap och kontorsansvar.

I det operativa arbetet som marknadsundersökare är din främsta uppgift att kontakta företag inom service och handel i syfte att bjuda in deltagare till utvärderingar. Syftet är att inspirera deltagarna att vilja delta, för att säkerställa ett högt deltagande i utvärderingarna. Vid deltagande skickas undersökningen ut automatiskt via mail eller i pappersformat. Uppföljning sker sedan telefonledes, och i vissa fall görs även kortare intervjuer via telefon.

Som teamledare är du ansvarig för teamet, vilket innebär att du tar beslut, coachar och motiverar dem samt prioriterar arbetsuppgifter. Du ansvarar också för uppföljning med marknadsundersöknings-teamet, gällande resultat och måluppfyllnad. Du har även ett starkt intresse att förändra och förbättra arbetssätten för att utveckla teamet och inspirera dina medarbetare att växa och utvecklas.

Slutligen har du ett kontorsansvar där du hanterar bland annat inköp av kontorsmaterial och mat samt avtal relaterade till kontoret såsom städning, larm, internet och el.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst gymnasial utbildning
• Erfarenhet av service- och/eller säljorienterade yrken där du med fördel använt telefon som arbetsredskap
• Erfarenhet av ledarskap
• God dator och systemvana, i synnerhet i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, meriterande med kunskaper i finska

Vi ser att du som söker har en god ledarskapsförmåga, där du är både strukturerad och serviceinriktad. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och har en förmåga att motivera andra. Du trivs i en roll där du dels får arbeta operativt nära dina medarbetare, samtidigt som du har förmågan att se helheten. Vi tror att du har ett starkt driv och förstår processen samt alltid sätter kunden i första hand. Vidare så tror vi att du aldrig blir nöjd, då saker och ting alltid kan bli lite bättre, och det är ett resultat av din vilja att ständigt utveckla processer och arbetssätt. Slutligen har du en drivkraft och uthållighet i att få dina medarbetare att utvecklas genom din energi och förmåga att inspirera andra.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mariatorget, Södermalm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8682150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: