Marknadsförare Och Digital Strateg

Upplev Botkyrka AB/Subtopia / Marknadsföringsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplev Botkyrka AB/Subtopia i Botkyrka

Söder om Stockholm, i Botkyrka kommun, hittar du det kreativa klustret Subtopia som är en del av det kommunalt ägda aktiebolaget Upplev Botkyrka AB.

Här arbetar artister, filmproducenter, cirkuskompanier, ideella föreningar och andra kreatörer med att förverkliga sina drömmar och göra världen lite bättre. Subtopias uppdrag är att skapa förutsättningar för utvecklingen av bl.a. de kreativa näringarna i kommunen, vilket görs med fokus på framförallt cirkus och film men i Subtopiaklustret finns även en mängd andra konstformer som musik teater, dans, mat, design, gatukonst och maskmakeri.
Subtopia arbetar också strategisk för att stimulera kreativitet och entreprenörskap genom inkubatorn "Klump Subtopia" vars långsiktiga mål är att bidra till en ekonomisk, social och konstnärlig tillväxt lokalt och regionalt.

Som marknadsförare och digital strateg på Subtopias marknadsavdelning ansvarar du för sociala medier såsom Facebook, Instagram, YouTube och Twitter samt för nyhetsbrev och Subtopias webbplats. Du kan skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler och arbeta strategiskt för att öka Subtopias närvaro på den digitala spelplanen. Du är huvudansvarig för Subtopias webbplats och fungerar som operativ webbredaktör.

Du bistår marknadsavdelningen med texter av olika slag: copy, informationstexter och redaktionella texter. Eftersom Subtopias material är tvåspråkigt har du goda kunskaper i både svenska och engelska. Eftersom du är spindeln i nätet för informationsspridning inom Subtopias kluster ser vi gärna att du är en framåt och social person.

Det ingår även projektledning av marknadsföringsinsatser kopplat till några av våra specifika affärsområden. Avdelningen består även av en marknadschef (100 %), Marknadsförare (50%) och Pressansvarig (50 %) samt en ansvarig för biljett/publikarbete (50 %).

Du är en person som gillar att ligga i framkant gällande digitala trender och gärna söker nya vägar för att optimera resurser och situationer. Din personlighet är visionär och du gillar att utveckla, laborera och hitta hållbara lösningar tillsammans med teamet du arbetar med.

Du är social och gillar att tala inför grupp och finner dig snabbt i uppkomna situationer. Du gillar gatans uttryck, förstår förorten, klarar av enklare formgivningsarbete och vet hur en kamera fungerar. Du gillar nya uttryck och har ett nätverk som kan komma till nytta i ditt arbete i Subtopia. Du är intresserad av och insatt i konst- och kulturfrågor och har erfarenhet av marknadsföringsarbete inom kultursektorn, gärna publik föreställningsverksamhet.

Du ska ha goda kunskaper i WordPress, digital bildhantering i Photo Shop samt vana att arbeta med text i såväl redaktionell som copyform på både svenska och engelska. Du är van att arbeta med sociala medier som Facebook, Instagram, YouTube och Twitter och digitala verktyg så som Google AdWords och Google Analytics.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Vikariat (föräldraledighet) 1 år Tillträde
160919

Publiceringsdatum
2016-06-15

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan sker via e-post nedan.
Erbjudanden från annonsörer och rekryteringsföretag undanbedes.
Ansökan kan skickas till e-postadress: elin.borrie@subtopia.se

Kontakt
Elin Borrie, marknadsföringskoordinator, 08-599 075 40

Företag
Upplev Botkyrka AB/Subtopia

Adress
Upplev Botkyrka AB/Subtopia
Rotemannavägen 10
14557 NORSBORG

Kontorsadress
Rotemannavägen 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-59907500
Faxnummer: 08-53061051

Jobbnummer
2907803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplev Botkyrka AB/Subtopia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplev Botkyrka AB/Subtopia: