Markförvaltare till plan- och exploateringsavdelningen, ref nr 1

Håbo Kommun / Logistikjobb / Håbo
2017-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Markförvaltare till plan- och exploateringsavdelningen, ref nr 1" (publicerad 2017-12-19) ⬅️


Visa alla logistikjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är cirka 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Bygg- och miljöförvaltningen med cirka 40 medarbetare, har verksamhet inom planerings- och utvecklingsfrågor, bygglov, miljö- och hälsoskydd, kart, mät och GIS samt bostadsanpassning.

Plan- och exploateringsavdelningen har till uppgift att möjliggöra en hållbar utveckling av kommunens fysiska miljö. Avdelningen ansvarar för strategisk samhällsplanering, framtagande av planer och företräder kommunen i markfrågor.

På avdelningen arbetar ett dynamiskt team med olika kompetenser såsom planarkitekter, samhällsplanerare och exploateringsingenjörer.

Publiceringsdatum
2017-09-13

Dina arbetsuppgifter
Som markförvaltare arbetar du brett med markfrågor ur tekniskt, ekonomiskt och juridiskt perspektiv. Du arbetar operativt med nya och befintliga upplåtelser samtidigt som du utvecklar din verksamhet strategiskt och lägger grunden för att våra avtal är rättssäkra, korrekta, aktuella och rätt prissatta. Du samordnar tilläggsavtal vid övertagande av upplåtelser, biträder vid köp och försäljningar och ansvarar för arkiv för fastighetsärenden. I tjänsten ingår även avtalsdebitering av kommunens upplåtelse av mark samt fastighetsdeklarationer och budgetarbete.

I arbetet ingår att utarbeta underlag till utredningar, avtal och ekonomiska analyser samt arbeta med de flesta frågor som berör kommunens fastighetsinnehav. Tjänsten är utåtriktad och kommer att innebära samarbete och kontakter med byggherrar, näringsliv, kommunala förvaltningar och våra invånare. Kontakterna med lantmäterimyndigheten kommer att vara täta. Du stödjer såväl planarkitekter, andra handläggare samt chefsnivån inom avdelningen i ditt uppdrag som markförvaltare. Du medverkar i vårt arbete med ständiga förbättringar, målarbete samt utvecklingsarbete inom hela avdelningen. Då vi är en liten enhet är det viktigt att du är beredd att ta dig an olika uppgifter utifrån enhetens behov.

Utbildningsbakgrund
Vi söker dig med kvalificerad vidareutbildning, högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, samhällsplanering, fastighetsjuridik eller annan motsvarande högskoleutbildning.

Kvalifikationer/Erfarenhet
Du har kunskaper inom relevant lagstiftning och praxis i exempelvis Jordabalken och Fastighetsbildningslagen. Vi ser det som meriterande med yrkeserfarenhet från samhällsbyggnadsprocessen och erfarenhet från projektledning med kunnande och intresse i mark- och samhällsbyggnadsfrågor. Grundläggande erfarenhet och kunskap inom byggteknik, ekonomi, juridik och upphandling. Det är meriterande om du har god kännedom om arrenden och tillhörande lagstiftning. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter, gärna från arbete i en politiskt styrd organisation. Du har god datorvana och använder IT som ett naturligt redskap i arbetet.

Du är strukturerad, noggrann och tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt. Som person är du driven och engagerad med en hög grad av servicekänsla. Du har även lätt för att skapa och bevara goda relationer. Vi söker en driftig och initiativrik person som har förmågan att se vad som behöver göras, hur det ska göras och när det ska göras. Förutsättningar för att klara arbetet är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga och tycker om att ge service. Du trivs i en roll med mycket kontakter, då du även är socialt utåtriktad och lyhörd gentemot omgivningen. Du behöver vara en prestigelös lagspelare med stort tålamod och du kan hantera många olika arbetsuppgifter och kontakter parallellt.

B-körkort är ett krav.

Tillträde
Tillträde sker efter överenskommelse

Sysselsättningsgrad
100%

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Sista ansökningsdag
2017-10-03, Intervjuer kommer att ske löpande. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Håbo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Bergvall, Förvaltningschef anna-karin.bergvall@habo.se 0171 - 528 25

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74680 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
3694469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: