Marketing Automation Specialist / CRM analyst till Telia Company

Bravura / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.


Publiceringsdatum
2016-11-16

Företaget
TeliaCompany har verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien inklusive Ryssland och Turkiet. De hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader, vilket ger den bästa kundupplevelsen, hög kvalitet i näten och en kostnadseffektiv verksamhet.

TeliaCompany äger ett av världens största fibernät och satsar ytterligare 15 miljarder på att bygga ut den fasta och mobila infrastrukturen i Sverige. De var till exempel först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger de ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av allt mer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. För att nå målet att bli det modernaste telekombolaget med Sveriges nöjdaste kunder utökar de nu med ytterligare en Marketing Automation Specialist.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Marketing Automation Specialist har du ett ben i teknik och ett i projektledning. Det är en grym möjlighet att bli del av ett expertteam i ämnet och komma in i en snabbrörlig del av organisationen. Tillsammans med ytterligare sju kollegor tillhör ni en avdelning som ansvarar för ett segment med målgruppen unga vuxna där du fort ser resultat av ditt arbete. Telia vill hela tiden ligga i framkant och erbjuda målgruppen unga vuxna något nytt, modernt och attraktivt. Vi söker dig som vill komma in och påverka hur Telia ska arbeta med kundkommunikation framåt och utvecklingspotentialen är enorm.

Du arbetar och blir superuser i Portrait Dialogue, företagets system för automatiserad kundkommunikation. En del av rollen innebär att bygga och konfigurera dialoger i systemet för att exempelvis skapa och skicka sms eller e-post om en säsongskampanj till rätt kunder vid rätt tidpunkt. En annan del innebär att sitta ner med olika intressenter och samarbetspartners inom företaget. Utifrån planering tillsammans med avdelningens två aktivitets- och projektledare strukturerar, testar, utför och följer ni upp all kundkommunikation till kunderna inom ert segment, medan målgruppskriterier tas fram i samarbete med dataanalytiker. Du får chansen att bli expert på hela flödet och är involverad i samtliga steg i att påverka kundbeteenden i digitala kanaler.


Kvalifikationer
• 1-3 års erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av att jobba i ett eller flera CRM system med att bygga flöden. Du har mycket god förståelse för data och lätt för att se samband
• Relevant akademisk utbildning
• Mycket god systemvana och kunskap om CRM- och kampanjverktyg. Starkt meriterande om du arbetat i Portrait Dialogue
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundkommunikation. Du har en god verksamhetsförståelse och förmågan att kravställa på utvecklingen för att alltid leverera bästa möjliga kunderbjudande. Som person är du nyfiken och har en god förmåga att tolka samt förstå data.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CRM, analys, kundinsikt, insight, customer insight, marketing automation, marketing, portrait dialogue, consumer insight, consumer, analysis, CRM analyst

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Hultman jonatan.hultman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3165257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: