Manager Assistant till global företag inom fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven assistent med några års erfarenhet inom administrativt arbete? Vill du jobba i en internationell miljö inom fordonsindustrin i en roll där du får möjlighet till utveckling och mycket eget ansvar? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2017-01-19

Om tjänsten
I din roll som Manager Assistant kommer du huvudsakligen att supportera två chefer i deras dagliga arbete. Du kommer att tillhöra två management teams, där varje team består av 10-12 personer. Som assistent kommer du att fungera som chefernas högra hand och avlasta med administrativa uppgifter för hela avdelningen.

Dina arbetsuppgifter kan innefatta:
• Kalenderhantering
• Boka och administrera möten
• Förbereda och planera agenda inför möten
• Följa upp actionpunkter från möten
• Samla in och sammanställa material månadsvis
• Resebokningar
• Tidrapportering
• EBD fakturering
• Hantering av systemfrågor
• Övrig administrativ support

Vidare kommer du arbeta i ett högt tempo samt få chansen att driva och påverka din arbetsroll i önskad riktning. Din roll kommer att vara flexibel och ställer krav på att kunna prioritera, koordinera och strukturera ditt arbete i en händelserik vardag samt hantera ad hoc uppgifter. För dig som är driven och lösningsorienterad kommer rollen att innebära en unik möjlighet att ta nästa steg i karriären.

Uppdraget startar omgående och kommer initialt att pågå under 6 månader med god chans till fortsättning för rätt person. Företaget är en av de stora aktörerna inom fordonsindustrin med placering i Lundby. Tjänsten är på heltid, dagtid.

Om dig
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete. Har du tidigare arbetat i en assisterande roll kommer du snabbt in i dina nya arbetsuppgifter. Du har god administrativ förmåga och är van vid att hantera olika IT-system. Har du tidigare arbetat i fordonsspecifika system så som Teamplace, EBD och Phoenix är det ett plus men inget krav. Kunskap i MS Office så som Excel, PowerPoint och Outlook kommer att ta dig långt. Då företaget är internationellt sker all dokumentation och kommunikation på engelska, vilket ställer krav på att du talar och skriver engelska flytande. Har du dessutom goda kunskaper i Franska kommer du att göra succé på din nya arbetsplats.

Det här är en tjänst för dig som söker en koordinerande och serviceinriktad roll med fokus på administrativa uppgifter. Du är självgående, initiativrik och proaktiv i ditt sätt att arbeta. För att lyckas i rollen är du en ambitiös, flexibel och handlingskraftig person som hugger tag i de saker som behöver göras. Vidare trivs du i en stimulerande och utmanande miljö med mycket eget ansvar. Rollen förutsätter att du är en social och positiv person med en förmåga att kommunicera med personer på olika nivåer. Som assistent är det också viktigt att du har god planeringsförmåga, är strukturerad och noggrann.

Viktigt för tjänsten är:
• Några års erfarenhet av administrativt arbete
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Manager Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten skall tillsättas omgående och pågår inledningsvis fram till 31 juli 2017, med god chans till fortsättning för rätt person då behovet är löpande.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på telefon 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3271709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: