Management assistant till globalt, innovativt företag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Management assistant till globalt, innovativt företag!" (publicerad 2016-09-21) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du gedigen erfarenhet som chefsassistent på både operativ och strategisk nivå och vill arbeta i en internationell miljö hos kund inom fordonsbranschen? Trivs du att arbeta med ett stort nätverk, driva frågor framåt samt ha mycket eget ansvar? Då har vi tjänsten för dig!

Om jobbet
I din roll som chefsassistent kommer du att arbeta med att stötta två avdelningschefer i både det strategiska och operativa arbetet. Ditt arbete kommer delvis att bestå av sedvanliga assistentuppgifter så som resebokningar, kalenderhantering, fakturor och beställningar, planera och organisera möten samt övrig administration. Den andra delen av ditt arbete kommer att vara av mer strategisk karaktär där du kommer att få möjlighet att driva strategi- och förändringsarbete i form av att anordna workshops på ledningsnivå, förbereda strategiövningar, hålla egna presentationer samt aktivt delta i det värdeskapande arbetet.

Uppdraget skall påbörjas omgående och pågår löpande. Tjänstens omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbeta på plats hos vår kund med placering på Hisingen.

Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta med administration och strategiarbete, gärna inom fordonsbranschen. Du har lång erfarenhet av arbete som Chefsassistent i en internationell miljö och är van vid att agera som bollplank på ledningsnivå. Din förmåga att agera konsultmässigt och coachande mot chefer är för dig en självklarhet för att driva arbetet vidare. Du har öga för detaljer och kan snabbt fånga upp essensen ur diskussioner för att driva arbetet framåt. Din erfarenhet av utvecklingsarbete samt analysförmåga och innovativa förhållningssätt kommer att ta dig långt. Vidare föredrar du struktur och ordning och reda. Du har hög integritet och professionalism i ditt arbete, gillar att nätverka och håller gärna presentationer och workshops. Du är van användare av Officepaketet och har särskilt goda kunskaper i Excel och PowerPoint.

Viktigt för tjänsten är:
• erfarenhet av administration och strategiarbete
• flytande engelska och svenska i både tal och skrift
• förmåga att hålla i presentationer och workshops på ledningsnivå
• delta i strategiska beslut

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att  bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén 031- 7643523.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid

Publiceringsdatum
2016-08-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3021496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: