M Malmsten AB i Åhus rekryterar Systemansvarig Produktionsplaner

Experis Sverige Huvudkontor / Datajobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Hörby eller i hela Sverige

Malmsten AB grundades 1974 av Tommy & Margareta Malmsten och har utvecklats till en koncern med världsomspännande verksamhet. Företaget, som idag omsätter ca 200 miljoner, har specialiserat sig på produkter med anknytning till bad, vatten och simning och deras utrustning finns idag i simhallar och vattenparker över hela världen. Huvudkontoret finns i Åhus.
www.malmsten.com

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-12-22

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha tre huvudansvarsområden.

M Malmsten AB har under de senaste åren implementerat affärssystemet Microsoft Dynamics AX. I din roll ansvarar du för teknisk support i affärssystemet inom hela koncernen. Du registrerar dessutom nya kunder, lägger upp nya artiklar och bygger nya strukturer.

Som produktionsplanerare ansvarar du för hela leveransen av de världsberömda simlinorna.
Detta inkluderar orderhantering och sedan allt ifrån inköp av material, produktionsplanering/beredning, fraktberäkning, beställning av frakter och utleveranser.

Ditt tredje ansvarsområde är kontinuerlig orderhantering. Nya såväl som befintliga exportkunder lägger förfrågningar och beställningar som skall hanteras på ett professionellt sätt med nöjda kunder i fokus. Du ansvarar för hela flödet ifrån order till leverans.

Vem är du?
Då du kommer att vara systemansvarig krävs det att dina IT-kunskaper inom affärssystem är mycket goda. Det är givetvis meriterande om du har erfarenhet av befintligt affärssystem men det är inget krav.
Du har en fallenhet för logistik och har troligtvis tidigare arbetat med ex inköp, beredning, produktionsplanering eller exportkoordinering.
Som person tar du själv ansvar för att lära nytt och för att så snabbt som möjligt bli självgående inom dina ansvarsområden. Du är noggrann och handlingsinriktad. Du jobbar systematiskt och metodiskt.
Du har en social talang vilket gör dig till en omtyckt kollega samt en trevlig samarbetspartner för både leverantörer och kunder.
Du behärskar engelska i både tal och skrift.

Kontaktperson för detta jobb
Ansök via länken nedan på experis.se med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett ansökningsbrev där du berättar varför du söker tjänsten samt hur du matchar dig själv mot utställd annons. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Mats Åhlander på Experis, tel: 044-203863. Mobil 070-3774974. E-post mats.ahlander@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Åhlander 044-203863

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2591204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: