LSS-handläggare till socialförvaltningen

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.

Socialförvaltningen i Falun är organiserad i tre sektioner; Barn- och familj, LSS- samt Vuxensektionen. Övergripande finns en stab som delvis är organiserad i en administrativ enhet och delvis direkt underställd förvaltningschef. Förvaltningens budget är drygt en halv miljard med ca. 650 medarbetare.

Socialförvaltningen, LSS-sektionen

1 tjänster

Socialförvaltningen består av tre sektioner (LSS-sektionen, Barn- och familjesektionen samt vuxensektionen). Du kommer att arbeta på LSS-sektionen där det just nu pågår ett spännande utvecklingsarbete med fokus på ökad rättsäkerhet. Vi som är handläggare idag består av ett härligt team som hjälper och stödjer varandra i ett arbete som ibland kräver det lilla extra av oss alla.

Publiceringsdatum
2014-11-28

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom LSS-sektionen arbetar du med myndighetsutövning för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. I arbetet ingår att utreda behov och fatta beslut utifrån gällande lagstiftning. Eftersom att vi arbetar gemensamt mot målet att öka människors rättssäkerhet är det viktigt att vi är uppdaterade på gällande lagstiftning.

Arbetet som LSS-handläggare innebär en hel del uppgifter vid datorn där du utreder, undersöker och ser till att dina beslut är professionellt fattade. Stora delar av arbetet innehåller också kontakter och möten med enskilda personer (brukare) som behöver insatser samt externa parter i form av Landsting, Försäkringskassa och självklart våra egna förvaltningar inom kommunen. Andra kontakter har du med brukare, förvaltare, anhöriga och gode män. Gemensamt för alla dessa kontakter är att du guidar, lyssnar, vägleder och antecknar för att skapa bra underlag för beslut.

I vårt arbete finns det intressanta frågeställningar som rör hur man drar gränsen mellan rättssäkerhet och att se människan med full empati. Vi jobbar en hel del med detta eftersom vi arbetar mot målet att fatta rättssäkra beslut för alla!  

Vi anser själva att vi är "Spindeln i nätet" som håller möten, sammankallar, sitter med och informerar på rätt sätt.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)

Vi söker dig som har social omsorg/socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det krävs att du har mycket god förmåga att uttrycker sig i tal och skrift.

Som person vill vi att du är:

• inlyssnande
• bra på att samarbeta
• är kreativ och vill lösa problem
• självgående och strukturerad

Meriterande kvalifikationer

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom myndighetsutövning LSS.

Anställningsvillkor

Befattningen är en visstidsanställning på heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse, dock längst t.o.m. 2015-12-31.

Upplysningar

Jasmin Löf, Enhetschef 023-869 75

Fackliga företrädare

Jan Nyberg, SSR 023-821 67

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2084914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: