LSS-handläggare - Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen - Administratörsjobb i Katrineholm
LSS-handläggare
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
2017-09-14

Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

Medborgarfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholms kommun har en samlad myndighetsgrupp som svarar för utredning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och enligt och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), Lag om färdtjänst och Lagen om bostadsanpassningsbidrag. I myndighetsgruppen ingår även ett vårdplaneringsteam. Du ingår i en arbetsgrupp med sammanlagt 15 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-09-14

Arbetsuppgifter
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen främst till personer med funktionsnedsättning. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera och lämna till verkställighet samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska också samverka och samordna med den enskilde, anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och gärna ha erfarenhet av handläggning, dokumentation och ge information. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekrytering kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-10-15 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: C15211/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Aalto 0150-48 80 99

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64136 Katrineholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 2 64136 Katrineholm

Jobbnummer
3697617


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: