LSS/SoL handläggare till Myndighetsfunktionen

Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge / Administratörsjobb / Lund
2015-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS/SoL handläggare till Myndighetsfunktionen" (publicerad 2015-10-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge i Lund

Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9 000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 116 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.

Publiceringsdatum
2015-08-31

Arbetsuppgifter
Myndighetsfunktionen inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Lunds kommun är en samlad enhet som svarar för utredning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Till myndighetsfunktionen hör också det samordnade vårdplaneringseamet, boendesamordning, avgiftsgrupp, samt handläggare av bostadsanpassningsbidrag.

Myndighetsfunktionen söker nu LSS/SoL handläggare som skall arbeta i enheten för brukare med funktionsnedsättning. Som handläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut och uppföljning av insatser enligt LSS och bistånd enligt SoL, samt beställning till utförare/verkställare. Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer. Det pågår utvecklingsprojekt gällande behovsinriktat och systematiskt arbetssätt med dokumentation och behov utifrån ICF.

Kvalifikationer
Krav är att du har socionom- eller social omsorgsexamen enligt tidigare gällande studieordning med goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS och SoL. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Vi använder oss av procapita som dokumentationssystem och ser gärna att du har erfarenhet av detta. Mycket god samarbetsförmåga, lyhördhet och medskapande krävs. Socialstyrelsens kompetensbeskrivning för handläggare inom verksamhetsområdet för personer med funktionsnedsättning ligger till grund vid rekryteringen. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tjänsten är på 75 % med möjilghet till vik upp till 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-14
Ange följande referens när du ansöker: VoO 166/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helén Meyer, Enhetschef 046-35 62 13

Facklig kontakt
Willy Karlsson, SSR 046-35 69 49
Vision, Expedition 046-35 59 56

Företag
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen

Adress
Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltningen
Box 41
22100 LUND

Kontorsadress
22222

Jobbnummer
2410650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds kommun, Myndighetsfunktionen, Vård-och omsorgsförvaltninge: