Lönespecialist rekryteras till AkzoNobel i Bohus

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

AkzoNobel är ett världsledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Dulux och Sikkens.

Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling.

Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 50 000 engagerade medarbetare levererar framtidens produkter och teknik för att möta alla de krav som ställs i en snabbt föränderlig värld.

I Sverige har AkzoNobel ca 3 200 anställda på ett 15-tal platser.

Inom AkzoNobel i Sverige levererar HR Service Center transaktionella HR-tjänster samt administrativa experttjänster (för Rewards, Recrutiment samt Learning) utifrån globala standardprocesser med fokus på konkurrenskraftiga kostnader. Vi ger service till chefer och medarbetare inom en rad olika HR-områden. Vi bidrar också till att ytterligare standardisera HR-processer samt leverera i enlighet med överenskomna nyckeltal. Genom telefonservice och övrig ärendehantering besvarar vi frågor och vägleder medarbetare och chefer inom HR-området. Vi följer även utveckling av lagar, kollektivavtal samt företagets HR-ledningssystem för att kunna återkoppling korrekt på ärenden. Vårt fokus ligger på kvalitet, kundorientering och professionalism.

Vi går nu in i en spännande fas där vi, för att möta ökade krav på en global organisation, kommer att vidareutveckla vårt arbetssätt inom HR Service Center för att leverera HR-tjänster till våra bolag i enlighet med AkzoNobel's strategi.

Publiceringsdatum
2014-11-24

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vårt HR Service Center för att möta framtidens krav?

Vi söker nu omgående en lönespecialist till vårt HR Back Office. Som lönespecialist arbetar du dagligen i våra HR-system och löser ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor men självständigt hantera ärenden som kräver stort intresse och hög kompetens inom löne- och pensionsfrågor samt skattelagstiftning. Du arbetar nära våra experter inom Rewards i en rad frågor och bistår dem med information inom området löner och förmåner. En annan central arbetsuppgift är tolkning och tillämpning av arbetsmarknadens lagar samt de olika kollektivavtal våra bolag verkar under.

Rollen är placerad vid AkzoNobels enhet i Bohus och du rapporterar till HR Group Manager.

Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Då vi går in i en utvecklingsfas av HR Service Center ser vi att du är en person som stimuleras av utvecklings- och förbättringsarbete. Du är driven, självständig och trygg i att ta egna beslut inom ditt yrkesområde. Du är också en person med stor integritet som hanterar konfidentiell information på ett professionellt och korrekt sätt.

Du har eftergymnasial utbildning med inriktning Lön eller HR och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Din erfarenhet inom lön innefattar hantering av såväl tjänstemän, arbetare som expatriater. Vi förutsätter att du har goda kunskaper inom lag och avtal samt vana av att hantera förmåner, pension, skatt samt rapportera in uppgifter till olika myndigheter. Har du tidigare erfarenheter från att arbeta på ett Shared Service Center anses det som meriterande.

Du har goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika system och med IT-verktyg. Särskilt meriterande är det om du arbetat i Personec L, Time och HR. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i såväl tal som i skrift.

Kontaktperson för detta jobb
Du är välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, 031-61 72 67 eller camilla.rippe@se.experis.com
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 30/11.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Rippe 031-61 72 67

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2078270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: