Lönespecialist med ledaregenskaper i Norrköping

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Norrköping
2024-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist med ledaregenskaper i Norrköping" (publicerad 2024-05-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Norrköping, Linköping, Katrineholm, Nyköping, Flen eller i hela Sverige

Är du en erfarenlönespecialist och har vana av att leda grupper?Då kandetta vara ett uppdrag för dig. Skicka in din ansökan idag!Om uppdraget
Vi söker en lönespecialist till en myndighet iNorrköping. Detta är ett konsultuppdrag på heltid 100%som startar den 3 juni och pågår fram till 2 september 2024,med möjlighet till förlängning. Den första månaden behöver man vara på plats på kundens kontor 100% men sedan finns möjlighet till distansarbete 1-2 dagar/vecka enligt överenskommelse.
I rollen kommer du att arbeta tillsammans med fyra löneadministratörer samt en lönespecialist, där du kommer att ha ett ansvar för arbetsledning samt kompetensöverföring i gruppen.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du behöver genomgå en säkerhetsintervju samt få godkänd registerkontrollinnan starten på uppdraget.
För mer information kring en säkerhetsprövningkan du läsa följande:
Har du blivit kallad till en säkerhetsprövningsintervju
Så förbereder du dig inför en säkerhetsprövning


Publiceringsdatum
2024-05-17

Arbetsuppgifter
Till denna tjänst söker vi en senior lönespecialist som har vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen. I rollen säkerställer du att upp till 1700 löner betalas ut i rätt tid och i enlighet med kollektivavtal och lagstiftning. Arbetsplatsens anställda har olika kollektivavtal beroende på roll så du kommer att arbeta mot flertalet kollektivavtalsbestämmelse.Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i kundens lönesystem.
Övriga arbetsuppgifter:
Bearbeta och kontrollera löneunderlag
Ta fram lönelistor
Ta fram rapporter och statistik
Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
Sammanställa tid- och frånvarorapporter
Svara på frågor från anställda exempelvis kring lön och semesterledighet
Göra beräkningar och rättningar
Daglig styrning och arbetsledning av verksamheten
Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningenexempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller


Kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst fem(5) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Utbildad lönespecialist
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P, Primula och Heroma)
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl
Goda kunskaper i kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal
Erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

För denna tjänst behöver du ha ett coachande förhållningssätt. Du behöver även vara tydlig pedagogisk och trygg med att arbetsleda.
Meriterande
Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
God förmåga att hantera en komplex verksamhet med många olika kollektivavtal

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29 maj
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén,pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Pernilla Gärdén
pernilla.garden@bemannia.se

Jobbnummer
8688894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: