Lönespecialist med HR-uppgifter till Jollyroom!

Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

På Jollyroom arbetar mellan 250-350 medarbetare, beroende på säsong. Lön hanteras internt på företaget och HR-avdelningen har det yttersta ansvaret för löneprocessen samt administrationen det innebär. HR är ett sammansvetsat team på fyra personer. Vi ska utöka vårt team och söker därför efter en lönespecialist. Vi söker efter dig som har arbetat med lön sedan tidigare och som är intresserad av att applicera andra personaluppgifter i ditt dagliga arbete. Störst vikt lägger vi vid personlig lämplighet, för oss är det viktigt att du är motiverad inför nya utmaningar på företag som växer och löpande förändras och utvecklas.

Som lönespecialist hanterar du vårt lönesystem, arbetar kundorienterat, har många kontaktytor internt och är väl insatt i personalfrågor inom lön. Du kommer även att arbeta nära övriga i HR-teamet inom rekryteringsarbete samt administrativa uppgifter inom personal.

Vi söker dig som:
• Har eftergymnasial utbildning inom lön
• Har 1-4 års erfarenhet inom lön
• Har administrerat lön för minst 200 anställda
• Har god vana av lönesystem, gärna Hogia Handellön Plus
• Har goda betyg från eftergymnasial utbildning
• Har ett stort intresse inom ditt yrke och drivs av att utveckla processer och rutiner

Som person är du flexibel, lättlärd, samarbetsvillig och prestigelös - i vårt sammansvetsade HR-team hjälps vi åt med alla uppgifter. Du har en god organisatorisk förmåga och ett starkt öga för detaljer, du tummar aldrig på noggrannhet. Du är pedagogiskt lagd och har inga problem med att förklara lönespecifikationer för medarbetare eller coacha chefer inom lön och arbetsrättsliga regler.

Dina arbetsuppgifter:
• Löneadministration - från hantering av försystem till utbetalning av lön (arbetare och tjänstemän)
• Kontakt med externa samarbetspartners gällande inställningar och programmeringar i försystem (Ferox) samt lönesystem (Hogia)
• Administrativa uppgifter: skapa avtal, utläggsredovisning, rapportering tjänstepension, årliga kontrolluppgifter och rapporter, arbetsgivarintyg, informationsbrev etc.
• Rekryteringsuppgifter; skriva annonser, svara på frågor, genomföra telefonavstämningar, referenstagning, ta fram avtal etc.
• Utbilda våra chefer inom lönerelaterade frågor
• Driva lönerelaterade projekt

Vi erbjuder dig
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
• Start: Snarast möjligt/enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Göteborg; Hisings Kärra
• Bifogas i ansökan: CV, personligt brev och betyg
• Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist, nicole.berger@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-08-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3640498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: