Lönespecialist för support och konsultuppdrag

Hogia Professional Systems AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
2017-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist för support och konsultuppdrag" (publicerad 2017-07-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Professional Systems AB i Stenungsund

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag.

Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar kundens dagliga arbete. Vår supportavdelning är erfaren och hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, och stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems

Publiceringsdatum
2017-03-29

Om tjänsten
Nu söker vi en ny medarbetare som vill ta steget till en mer konsultativ och problemlösande roll i vår lönesupport. Rollen innebär att du kommer att besvara kvalificerade frågor relaterade till HR- och löneprocessens olika delar kopplade till våra HR-system. Du använder telefon och mail som främsta arbetsredskap, men vi ser gärna att du även har ett intresse för att komma ut till våra kunder för konsultationer och utbildningar på sikt.

För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service krävs det att vi som jobbar med supportfrågor ständigt håller oss uppdaterade med den senaste utvecklingen inom vårt kompetensområde och våra produkter. Därför arbetar vi kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogiagruppen i stort. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Det är ett givande och roligt arbete tycker vi som jobbar här. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.

Är du vår blivande kollega?

Vi söker dig med goda kunskaper i löneprocessens alla delar. Troligtvis arbetar du på en HR-/löneavdelning idag. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroende, samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift för kunder med olika kunskapsnivå. Du trivs bäst i en roll där din förmåga att lösa problem och ge service kommer till sin rätt.

För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har en teknisk nyfikenhet och en vilja att förstå bakomliggande processer i våra system. Hogia är en organisation i ständig utveckling och det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändringar och att du trivs i en prestigelös miljö. Du behöver ha eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenhet inom lön. Du är en van användare av lönesystem, och har du erfarenhet av Hogias system så är det meriterande.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Vill du veta mer om den här tjänsten, och stämma av om det skulle kunna vara rätt steg för dig, eller helt enkelt vill veta mer om hur det är att arbeta på Hogia, så tveka inte att höra av dig.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan så snart som möjligt.

Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/40
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmi Cromberger, Rekrytering mimmi.cromberger@hogia.se

Företag
Hogia Professional Systems AB

Adress
Hogia Professional Systems AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3405816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Professional Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Professional Systems AB: