Lönespecialist

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2016-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist" (publicerad 2018-02-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en enhet på HR-avdelningen i Helsingborgs stad, som startade i början av 2014. Vi har hand om lön, pensionshandläggning och systemförvaltning gentemot sex kommuner; Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. I dagsläget levererar vi drygt 22 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 320 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag mellan klockan 8:00 - 17:00 och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Hos oss arbetar idag ett fyrtiotal engagerade medarbetare. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen som lönespecialist och vara med och fortsätta utveckla och bygga en verksamhet som sätter HR-servicecenter på kartan.

Publiceringsdatum
2016-09-15

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroll. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder. Du kommer att ingå i Team lön och förmåner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Har du kunskap i avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är detta ett plus. Du har en hög allmän datamognad och intresse för nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-28
Ange följande referens när du ansöker: C8433
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chatarina Keidser, Sektionschef 042-106081 chatarina.keidser@helsingborg.se

Facklig kontakt
Cecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3050633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: