Lönekonsulter till Lönerelaterade tjänster

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Gävle

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Statens servicecenter använder lönesystemen Palasso och Primula. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2016-06-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning 
• Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
• Erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal
• Arbetat i något av lönesystemen Palasso eller Primula

Vidare ska du:
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara strukturerad
• Vara serviceinriktad, med god kommunikativ förmåga
• Ha förmåga att arbeta självständigt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Befattningen kommer eventuellt att placeras i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils Bladh, Enhetschef 010-456 00 52
Ann-Sofie Sjögren, Enhetschef 010-456 03 26

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2910850

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: