Lönekonsult - Värnamo Kommun - Ekonomiassistentjobb i Värnamo
Lönekonsult
Värnamo Kommun / Ekonomiassistentjobb / Värnamo
2018-04-12

Visa alla ekonomiassistentjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.

Värnamo kommun söker en Lönekonsult till en tillsvidareanställning på heltid med placering inom HR-avdelningen. HR-avdelningen, med 15 medarbetare, är en avdelning inom Kommunledningsförvaltningen och fungerar som en lednings- och stödfunktion till den kommunala organisationen. Hos oss är hög service och professionalitet viktiga ledord och här får du vara delaktig och ta ansvar. HR-avdelningen är uppdelad i två enheter, HR-och Löne-enheten.

Löneenheten består idag av 4 medarbetare som tillsammans med lönechefen planerar, genomför och utvecklar arbetet. Löneenheten har också ett tätt samarbete med HR-enheten inom flera områden.


Publiceringsdatum
2018-04-12

Dina arbetsuppgifter
Några exempel på de mer centrala arbetsområdena i uppdraget som Lönekonsult är:
* Ge support och stöd till användarna, d v s chefer och administratörer, i löneadministration och i HR-systemet Heroma via telefon och våra andra interna kommunikationskanaler
* Personal- och ekonomiadministration
* Du kommer att planera/administrera och genomföra utbildningar i HR-systemets olika funktioner och moduler.
* Du kommer också att delta i olika införandeprojekt och utvecklingsgrupper.
* Du har kontinuerlig dialog och samverkan med andra avdelningar och förvaltningar



Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministration.
Du har relevant genomförd gymnasieutbildning och vi ser positivt på om du har en relevant yrkesutbildning, högskole- eller universitetsexamen.
Vi ser också att du har grundläggande förståelse av sambandet mellan lön och ekonomi.
Du är en van användare av olika IT-stöd, såsom lönesystem/personalsystem, och har en god förmåga att lära dig nya system.

Du är serviceinriktad och lägger stor vikt vid ett gott bemötande. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer och har lätt för att samarbeta. Du har en god kommunikations- och problemlösningsförmåga, är systematisk, noggrann och analytisk i ditt arbetssätt. Du kan självständigt ta ansvar, är drivande och du har förmågan att fatta beslut och stå för dem.

Meriterande är om du har vana av att arbeta i Heroma, tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal inom kommun eller landsting.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100 % Tillsvidare

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-01
Ange följande referens när du ansöker: KLF:2018:9
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lidberg, Maria maria.v.lidberg@varnamo.se 0370-377182

Företag
Värnamo kommun

Adress
Värnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4079469


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: