Lönekonsult

Göteborgs stad., Intraservice / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 450 anställda, men är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice



Publiceringsdatum
2018-02-06

Arbetsuppgifter
Medarbetarna i Göteborgs Stad rapporterar frånvaro och avvikelser via lönesystemet Personec självservice. Vårt uppdrag är att svara för kvalitetssäkring och rättelser av lönen innan den betalas ut. Genom nära samarbete med HR-konsulter och förvaltare av lönesystemet arbetar vi med ständiga förbättringar av vår lönehantering i staden. Vår enhet består förutom löneadministration även av pensionshandläggare som handlägger och administrerar tjänstepension för stadens medarbetare.
Vill du vara med och kvalitetssäkra stadens löneutbetalningar?

Vi arbetar med att:
• proaktivt ge stöd till verksamheterna så att lönen blir korrekt
• lämna information till chefer och administratörer om lagar och avtal som berör löneutbetalning
• ha kontakt med och handlägga ärenden från myndigheter och andra organisationer



Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens och en påbyggnadsutbildning på yrkeshögskola med inriktning mot lön. Du har praktisk erfarenhet av löneadministration och kunskap om lagar och avtal som berör området lön. Du ska kunna göra matematiska rimlighetsbedömningar.

Det är meriterande om du har:
• annan personaladministrativ utbildning
• arbetat i Personec eller annat lönesystem
• arbetat med teambuildning
• arbetat i support
• har kunskaper om pension

För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta under tidspress, vara noggrann och självständig. På Intraservice arbetar du i en serviceorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Därför behöver du vara förändringsinriktad, för att trivas. I hantering av ärenden och vid återkoppling till våra kunder behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska vara kommunikativ, kvalitetsmedveten och tycka att ett nära samarbete med kollegor i staden är roligt.

Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och ett kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att uppnå detta ser vi gärna manliga sökande!


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2019-02-28 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-20
Ange följande referens när du ansöker: A753577
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eleonor Kalin 031-367 80 96
Tony Persson 031-3678084

Företag
Göteborgs stad., Intraservice

Adress
Göteborgs stad., Intraservice
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 4

Jobbnummer
3948277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Intraservice: