Lönekonsult

Sigtuna kommun, HR/lön / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sigtuna
2012-11-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2018-02-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, HR/lön i Sigtuna

Vill du anta en spännande utmaning och arbeta som lönekonsult i Sveriges snabbast växande kommun?

Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har cirka 42 000 invånare.

Sigtunas värdegrund
• Invånaren först
• Allas lika värde
• Kvalitet i fokus

Vi är tolv medarbetare som arbetar inom HR varav fem är lönekonsulter. Kommunen har ca 2.500 årsarbetare. Vi betalar ut ca 3 500 löner varje månad.

Publiceringsdatum
2012-11-26

Arbetsuppgifter
HR- enhetens uppdrag är att utifrån ett arbetsgivarpolitiskt perspektiv driva strategiska utvecklingsfrågor i enlighet med lagar och avtal samt kommunens styr- och ledningssystem. Enheten ingår i kommunledningskontoret.

Genom att arbeta proaktivt och professionellt skapar vi rätt förutsättningar för Sigtuna kommuns chefer.

Utifrån vår erfarenhet och kunskap utvecklar vi chefers kompetens att vara ledare. Inom vårt verksamhetsområde konkretiserar och medverkar vi till förverkligandet av kommunens Mål och Budget.

I uppdraget ingår att:
• arbeta självständigt och proaktivt
• ge support till verksamheternas chefer och administratörer
• genomföra utbildningar till chefer och administratörer
• utveckla rutiner i den löneadministrativa processen
• tolka lagar och kollektivavtal
• framtagande av intyg

Kvalifikationer
Vi söker en person som har
• eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• några års erfarenhet som lönekonsult
• kunskaper och erfarenhet av att ha arbetat i HR-lönesystemet Heroma resurshantering är meriterande
• kunskap om kommun/landstingsavtal och lagar som berör den löneadministrativa processen
• vana att tolka kollektivavtal
• kunskaper i excel är meriterande

Dina personliga egenskaper
• konsultativt förhållningssätt
• förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• pedagogisk
• förmåga att arbeta systematiskt
• noggrann
• förmåga att lösa problem

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-09
I Sigtuna kommun erbjuder vi medlemskap i personalklubben, friskvårdscheckar och vi har rökfri arbetstid.
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret för att säkerställa att ingen sökande blir diskriminerad på grund av kön, etniskt tillhörighet eller ålder.
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför att fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: A303184
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgit Gadde, HR-chef, HR-chef 08-591 260 80

Facklig kontakt
Pia Bergh, Vision 070-723 03 28

Företag
Sigtuna kommun, HR/lön

Adress
Sigtuna kommun, HR/lön
Kommunhuset Södergatan 20
19585 Märsta

Jobbnummer
1401162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, HR/lön

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, HR/lön: