Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster Stockholm

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster Stockholm" (publicerad 2017-07-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Initialt kan du komma att introduceras och arbeta ute hos kund för att därefter följa med kundens lönehandläggare till Statens servicecenter i samband med verksamhetsövergång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Statens servicecenter använder sig av systemen Palasso och Primula. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2017-04-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning
• Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
• Kunskap om Villkorsavtalet
• Arbetat med löner för personal med oregelbunden arbetstid

Vidare ska du:
• vara noggrann och strukturerad
• vara positiv, engagerad med ett serviceinriktat förhållningssätt
• Vara flexibel och trivas med att arbeta i ett högt tempo
• Ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.



Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Rystedt, Enhetschef 010-4560386

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE15
10790 Stockholm

Kontorsadress
FE15

Jobbnummer
3453476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: