Lönehandläggare

Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen i Malmö, Helsingborg eller i hela Sverige

EN TIDSBEGRÄNSAD ANSTÄLLNING SOM ASSISTENT MED FUNKTION SOM LÖNEHANDLÄGGARE VID LÄNSPOLISMÄSTARENS STAB, EKONOMISTÖD, LÖNEENHETEN
Löneenheten är placerad i polishuset på Davidshallstorg i Malmö

Publiceringsdatum
2009-02-04

Dina arbetsuppgifter
Som lönehandläggare på löneenheten får Du arbeta i de personaladministrativa systemen Palasso och COPS, ansvara för ett eller del av ett polisområdes löneadministration. Arbetet innebär kontakter med områdets medarbetare och arbetsledare i löneredovisningsfrågor, redovisa lönehändelser rapporterade av arbetsledare, rapportera längre sjukfrånvaro, tjänstledigheter och ej arbetstidsberoende lönehändelser, handlägga anställningar/avslut i lönesystemet, granska lönelista mot underlag, handlägga reseräkningar för inrikes och utrikes förrättning, ge service i form av t.ex. listor och rapporter ur PA-systemen samt annan förekommande administration i samband med lön för ett område. Instruktörsuppdrag kan förekomma i Palasso-egenrapportering.

Kvalifikationer
Erfarenhet av löneadministration samt gymnasieutbildning eller motsvarande. God datorvana och kunskap i Windows, Word samt Excel.
Av dig som person krävs att du kan arbeta under tidspress vissa dagar i månaden, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, strukturerad, flexibel, har förmåga att lösa problem samt tycker om att jobba både självständigt och i grupp. Vidare måste du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande:
Handläggning av reseräkningar. Kunskaper i lagar som rör det löneadministrativa området som t ex sjuklönelag och semesterlag. Kunskap om det statliga Allmänna löne- och förmånsavtalet (ALFA). God kännedom om ATA-polis.

Övrig information
Önskar du mer information är du välkommen att kontakta teamledare Malin Löfström
tfn 040-20 10 24 eller Marie-Louise Hansson tfn 040-20 10 93.
Facklig företrädare: OFR/S: Frank Schröder, tfn. 040-20 11 36, SEKO: Monica Veberg, tfn. 040-20 11 57 JUSEK: Rolf-Åke Pettersson, tel.040-20 17 03, OFR/P: Stefan Olsson, tfn 040-20 11 25.
Den tidsbegränsade anställningen kommer även att ledigförklaras externt.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Allmän visstidsanställning

Tillträde
Enl överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-02-25
Välkommen med din ansökan! Personligt brev och cv (ej betygskopior) ska vara inkommet
till Polismyndigheten i Skåne, Personalstöd, 205 90 Malmö, senast den 25 februari 2009.
Märk din ansökan med diarienummer AA-713-4350/09.

Företag
Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen

Adress
Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen
20590 MALMÖ

Kontorsadress
Porslinsgatan 6

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-201000
Faxnummer: 040-201625

Jobbnummer
395375

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Skåne, Personalsektionen: