Lönehandläggare

Region Norrbotten / Ekonomiassistentjobb / Boden
2018-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare" (publicerad 2019-03-14) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige

Arbetsplats: Löneenheten Boden
Referensnummer: 195642

Om arbetsplatsen
Administrativt stöd och utveckling är Region Norrbottens kompetenscentrum inom ekonomi- och löneadministration. Vi arbetar för att skapa en enklare vardag för våra kunder genom att ständigt förbättra våra rutiner, kvalitet och tillgänglighet. Vi ger god service till Regionens alla verksamheter genom att verka för hög kvalitet och kundnytta. Arbetsplatsen är certifierad enligt ISO 9001.
Inom Löneenheten har 16 lönehandläggare ansvaret för att handlägga och kvalitetssäkra utbetalning av lön, inom enheten ansvarar 2 pensionshandläggare för administration kopplat till tjänstepension och löneväxling. HR support är en servicetjänst och en del av vårt ansvar där vi hjälper och guidar våra kunder i frågor inom löneområdet.


Publiceringsdatum
2018-02-23

Dina arbetsuppgifter
Som lönehandläggare arbetar du självständigt och i grupp utifrån gällande regelverk med handläggning, kvalitetssäkring och granskning av löneunderlag inom Region Norrbotten. Du är konsultativt stöd till anställda och arbetsledare i frågor kopplade till lagar, avtal och regelverk inom lönedelarna och i hanteringen av självservice. I arbetet ingår kontinuerlig uppföljning, internkontroll och utfärdande av intyg. Du lämnar uppgifter till olika myndigheter och ansvarar för inskanning av dokument till personakterna med ansvar för att sekretessbelagd information hanteras korrekt. I tjänsten arbetar man utifrån fasta körningsdatum varje månad. Vi arbetar aktivt med avvikelser och förbättringsförslag. Du kommer ingå i HR supporten. Där ingår att ta emot ärenden

Bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Meriterande är erfarenhet av arbete med Personec P och/eller erfarenhet från arbete inom lönehantering, arbetsrättsliga lagar och avtal och ekonomi. I din konsultativa roll behöver du vara serviceinriktad och ha pedagogisk förmåga. Meriterande om du är certifierad inom kundserviceområdet. Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad och ansvarstagande. Att arbeta med ständiga förbättringar med kunden i centrum och enhetens bästa som mål är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta i grupp samt har lätt för att skapa förtroenden och goda relationer.


Anställningsfakta

Vi erbjuder två tillsvidare anställningar på heltid och två vikariat maj-september på heltid.
Placering vid Administrativ service i Boden. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer ske löpande, tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan redan idag.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer?
Mona Sundström, enhetschef Löneenheten, Telefon 0921-672 08, 070-398 36 65
mona.sundstrom@norrbotten.se


Fackliga företrädare
Per Vestin, Vision, Telefon 0920-284391

Sista ansökningsdag är den: 2018-03-31

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare/Vikariat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Sundström mona.sundstrom@nll.se 0921-672 08

Företag
Region Norrbotten

Adress
Region Norrbotten
Robertsviksgatan 7
97189 Luleå

Kontorsadress
Robertsviksgatan 7

Jobbnummer
3983760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Norrbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Norrbotten: