Lönehandläggare

Ekerö kommun / Ekonomiassistentjobb / Ekerö
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare" (publicerad 2022-01-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

HR-ENHETEN är en del av kommunledningskontoret och har sitt kontor beläget i kommunhuset på Ekerö intill Ekerö centrum. Till oss kommer du med bil eller buss från Brommaplan alternativt med färja från Slagsta, ca 15 min. Vi är idag 11 medarbetare som arbetar med operativa och strategiska frågor inom HR och lön. Tillsammans ger vi det stöd som kommunledning och verksamhetsansvariga behöver inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering/hälsa, rekrytering, lön och förhandling.

Lön består av 3 Lönehandläggare och en Lönechef. Varje månad hanteras omkring 2200 löner.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Publiceringsdatum
2017-09-08

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som lönehandläggare innefattar hela löneprocessen, vilket bl.a. innebär registrering, avvikelsehantering, rättning samt stöd till kommunens chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är varierade och frågor inkommer via telefon, e-post och post. God service är centralt för uppdraget.

Vi arbetar i lönesystemet eCompanion och samtliga enheter använder självrapporteringsverktyget HR-webb alternativt Medvind för avvikelserapportering.

Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla arbetssätt, så att lönehanteringen blir så korrekt och smidig som möjligt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området. Det är meriterande om du har erferenhet av lönearbete i kommunal verksamhet. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av lönesystemet eCompanion.

Du har god IT-vana och har lätt för att sätta dig in i nya system. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.

Som person har du lätt för att samarbeta och är serviceinriktad i interna och externa kontakter. Arbetet kräver att du har en god kommunikationsförmåga, har förmåga att arbeta självständigt och att du är flexibel. Du behöver även ha en förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Övrig information
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Alsing, Lönechef 08-124 574 00

Företag
Ekerö kommun

Adress
Ekerö kommun
BOX 205
17823 Ekerö

Kontorsadress
Tappströmsvägen 2

Jobbnummer
3687160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: