Lönechef Scania

Employer Solutions Nordic AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Employer Solutions Nordic AB i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Är du Scanias nya Lönechef ?

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2021 levererade vi 88 930 lastbilar,

4 436 bussar samt 11 786 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 146 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 54 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP.

Scania är på en förändringsresa mot digitalisering, elektrifiering och automatisering - en resa som förutsätter stark, effektiv och affärscentrerad HR-support.

Vår HR funktion är mitt i en förändringsresa där vi på People Business Service & Support i Sverige har en extremt viktig roll. Vår avdelning fungerar som ett nav för Scania och vi ser till att alla operativa HR-processer flyter smidigt. Inom People Business Service & Support är vi ca 100 anställda som supporterar 21 000 medarbetare och chefer på Scania i Sverige. Inom organisationen finns löneteamet som nu söker en ny chef eftersom vår nuvarande lönechef fortsätter sin karriär inom Scania.

Vi söker nu en Lönechef till Sverige som kan fortsätta arbetet med att skapa en lönefunktion i världsklass tillsammans med det engagerade och duktiga löneteamet. Löneteamet kännetecknas av hög kvalité på leveranserna, bra lagarbete och ett driv för att tillgodose våra kunders behov.

Med ett relativt nytt lönesystem på plats (SD Worx) tar vi nu nästa steg i att utveckla digitala och skräddarsydda tjänster med hjälp av Service Now. En spännande resa har börjat för oss som serviceorganisation, vi ska tillföra än mer värde till alla våra kunder på Scania i Sverige. Här kommer du få vara med och påverka och bygga.

Är du redo att hjälpa oss att utveckla hur Scania i Sverige ska arbeta med lönehantering nu och i framtiden?

Ditt ansvar i rollen
Ansvara för att säkra löneleveranserna i Sverige
Säkerställa hög nivå och kvalitetssamarbete med relevanta intressenter. Arbeta tvärfunktionellt med andra grupper inom HR, IT och Finans externa parter
Se till att kompetens och resurser anpassas till teamets uppdrag
Leda, utveckla och coacha medarbetare till framgång och självledarskap
Organisera, planera och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål
Driva kontinuerligt förbättringsarbete av hela löneprocessen, ax till limpa
Tillsammans med dina kollegor inom Scania ta fram policys och riktlinjer, samt hålla dig uppdaterad i regelverk, lagar och avtal rörande hela löneområdet
Bli en del av People Business Service & Support-ledningsgrupp där vi arbetar tillsammans med målet att leverera utmärkt tjänster och system till chef och medarbetare i Sverige.

Publiceringsdatum
2022-10-26

Profil
Du har en akademisk examen eller motsvarande erfarenhet. Du har stor erfarenhet av strategiska och operativa löneprocesser i en större organisation. Du har jobbat med förändringsledning och drivit olika förbättringsprojekt och är van att driva kontinuerlig transformation. Vi söker en ledare med ett mindset att både utveckla teamet, processerna och rutinerna men också en ledare som har öga för helheten och ser vad som behöver göras för att möta framtiden krav.

För att bli framgångsrik i denna roll är du en utpräglad lagspelare, en god kommunikatör och har en stark förmåga att samverka för att nå resultat genom andra. Du är duktig på att lyssna in dina kollegor och din organisation. Du har flerårig erfarenhet av ledarskap och du inspirerar människor genom din optimistiska, passionerade och engagerande personlighet. Kvalitet är viktigt för dig och du tar förstklassig service för givet.

Du talar svenska och engelska flytande.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Wepartner och Barbara Lidholt eller Veronika Andreeva på barbara.lidholt@wepartner.se, veronika.andreeva@wepartner.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
EMPLOYER SOLUTIONS NORDIC AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wepartner49".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Employer Solutions Nordic AB (org.nr 559003-5878), https://lonhr.wepartner.se/

Arbetsplats
Wepartner

Jobbnummer
7112960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Employer Solutions Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Employer Solutions Nordic AB: