Löneassistent till Bräcke diakoni

Bräcke diakoni, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, HR-avdelningen i Göteborg

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största non profit-aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.

På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också. Vi har redan från början förstått att vård och omsorg behöver både hjärta och hjärna. Och en stor portion medmänsklighet. De flesta möter den kanske närmast hos våra medarbetare - närmare 1200 personer som gör skillnad tillsammans. Vi har ett fyrtiotal verksamheter inom områdena hälsovård, funktionshinder och äldreomsorg. Det är bland annat vårdcentraler, rehabilitering, psykiatri, barn- och ungdomsverksamheter och hospice. Både stora och lite mindre, men alla lika viktiga.

Vi behöver nu förstärkning till vårt löneteam! Du kommer att arbeta på huvudkontoret på Hisingen i Göteborg och tillhöra HR-avdelningen med totalt 9 anställda varav 4 löneadministratörer.

Löneavdelningens huvuduppdrag är löpande löneadministration. I löneavdelningens arbetsuppgifter ingår också administration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, rapport- och statistikframtagning och pensionsadministration.

Publiceringsdatum
2016-01-29

Dina arbetsuppgifter
Som löneasassistent kommer du främst att arbeta med pensionsadministration tillsammans med stöd från dina kollegor. Du kommer även till viss del att arbeta med löpande löneadministration.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som löneassistent hos oss behöver du vara en team- och serviceorienterad men också effektiv och strukturerad siffermänniska. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet av att arbeta administrativt, har du arbetat med löneadministration är detta ett plus.

Du har som gymnasienutbildning och ytterligare någon eftergymnasial utbildning, med fördel inom lön- eller ekonomiområdet.

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta i olika lönesystem- och tidredovisningssystem. Vi arbetar med HR+ och Medvind.

Övriga villkor
Tjänsten är ett tidsbegränsad anställning. 1 månad med möjlighet till förlängning. 

Urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!

Vi undanber oss kontakt med bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 2016/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-chef Katarina Sjödin 031 50 26 34

Företag
Bräcke diakoni, HR-avdelningen

Adress
Bräcke diakoni, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
2642677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, HR-avdelningen: