Löneansvarig med intresse och kunskap inom HR-frågor

Personalpoolen Mellansverige AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.

Engströms (Br Engströms Entreprenadmaskiner AB) arbetarinom vägbyggnad och byggindustrin. Företaget grundades 1956 och är ett av Sveriges största entreprenadmaskinsföretag.

Maskin och fordonsparken består av band och hjulgrävare, dumpers, hjullastare, bandschaktare, teleskoptruckar, pålningsmaskiner, väghyvlar, lastbilar, trailers, krossverk och sorteringsverk. Totalt antalet enheter och resurser är över 200.

Vi har byggt Örebro Truckstop, strax söder om Örebro, som sedan juni 2014 är vårt nya huvudkontor.

Löneansvarig med intresse och kunskap om HR-frågor

Nu när vår nuvarande tjej tar pension, söker vi Dig som vill ta ett helhetsgrepp om våra löner likväl som att driva och utveckla våra HR-frågor.

Vi söker Dig som har några års arbetslivserfarenhet av löneadministration och HR-frågor, och som brinner för att utveckla och göra skillnad. Du behöver vara van att hantera relativt stora personalgrupper (idag är vi ca 120 personer).

Du kommer att vara ansvarig för våra löner, vilket innebär allt från sammanställning av löneunderlag, lönebearbetning samt ev efterarbete. Du ska även arbeta proaktivt och stötta våra chefer gällande många olika personalrelaterade frågor.

Vi vill att Du utvecklar våra lönerutiner likväl som de personaladministrativa rutinerna, uppdaterar vår personalhandbok samt håller i vår rekryteringsprocess vid ev nyanställningar mm.

Du har en god kommunikativ förmåga, Du är driven, självgående och mycket ansvarstagande.

Vi förutsätter att Du har dokumenterad erfarenhet från tidigare gällande det vi söker. Du har också tidigare erfarenheter av att arbeta med bl a Excel, Word, Power Point och Hogia Lön.

Vill Du komma in i ett företag med god framtidstro, där Du kan bidra till att verksamheten utvecklas inom det personaladministrativa området - då kan Du vara just den vi söker.

Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, Personalpoolen Mellansverige AB på tel 019-12 60 49. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 14:e juni 2015.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-05-28

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Quarfordt, Rekryteringskonsult 019-12 60 49

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2314558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: