Löneadminstratör - Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Löneadminstratör
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm

Tysk-Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. På kontoret i Stockholm är vi ett 50-tal personer som arbetar i nya och moderna lokaler på Campus Gärdet. Mer information om oss hittar du på www.handelskammer.se

Till vår expanderande avdelning "kundredovisning" söker vi en kvalificerad löneadminstratör med minst gymnasiekompetens, som självständigt ansvarar för ett antal klienter.

Åt våra tyska klienter med olika verksamheter i Sverige tar vi hand om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneadministration, bokslutsarbete och skattedeklarationer. Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö.

Publiceringsdatum
2007-10-15

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår löpande löneadministration för ett flertal kunder.

Kvalifikationer
Du har en utbildning som löneadminstratör med lägst gymnasiekompetens och gärna någon påbyggnadsutbildning. Praktisk erfarenhet under ett antal år är önskvärt. Du är positiv, självgående, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Goda språkkunskaper i tyska krävs!

Vi arbetar med löneprogrammet Hogia Plus, så det är en fördel om du behärskar detta system alternativt har erfarenhet av andra. Om du har erfarenhet av löneadministration från Tyskland ser vi det som en extra merit.

Du går in helhjärtat för dina uppgifter, är kapabel att hantera problem från olika sidor och hitta innovativa lösningar. Tycker du dessutom om att träffa och samarbeta med människor från olika länder, kommer du att trivas hos oss.

Dina ansökningshandlingar vill vi gärna ha så snart som möjligt dock senast den 26 Oktober. Urval sker löpande, varför tjänsten kan tillsättas innan ansökningsperioden löper ut.

Tillträde omgående.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tills vidare, vi tillämpar provanställning

Ersättning
Fastlön, enligt överenskommelse

Kontakt
Kerstin Schlüter, 08-665 18 35 Telefon, kerstin.schlueter@handelskammer.se

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-10-26
Ange följande referens när du ansöker: LÖN
Vi tar emot ansökan via epost: kerstin.schlueter@handelskammer.se

Företag
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-665 18 00
E-postadress: info@handelskammer.se
Mer information på http://www.handelskammer.se

Jobbnummer
25725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB: