Löneadministratör till transport & logistikföretag
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Vill du arbeta som löneadministratör och har tidigare erfarenhet av Agda? Vill du arbeta i ett serviceinriktat team på ett lönecenter? Då har vår kund i Helsingborg arbetsplatsen för dig!
Publiceringsdatum2018-03-15Om tjänstenI tjänsten som löneadministratör kommer du att arbeta i divisionen som tillhör Shared Services. Du kommer att arbeta tillsammans med 5 andra medarbetare och funktionen ingår i ett centraliserat lönecenter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara registrering av lön, tidrapportering, internservice och support av lönefrågor till interna medarbetare, rapportering till myndigheter, hantera statistik och reseräkningar. Administrationen och registreringen utförs i system AGDA. Arbetstiderna är 08.00-16.30 och du kommer att arbeta i företagets lokaler i Helsingborg.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten kommer att vara:
• Registrera löner
• Kontroll av tidrapporter
• Avtalstolkning
• Internservice och support av lönefrågor
• Rapportering till myndigheter
• Statistik
• Reseräkningar
Om dig
Vi kommer att söka efter dig som har relevant utbildning inom lön eller ekonomi och har erfarenhet tidigare som löneadministratör. Här är det fördelaktigt om du tidigare har arbetat med systemet AGDA och har du dessutom tidigare erfarenhet av att tolka transportavtalet är din kompetens extra konkurrenskraftig. I rollen som löneadministratör trivs du som är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och problemlösningsorienterad.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet som löneadministratör
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Som läget är just nu finns det möjlighet att det blir ett uthyrningsuppdrag via Adecco Sweden som konsult, alternativt en direktrekrytering. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas i början på april och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Sara Höglund +46 736 847 323.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Höglund
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG
KontorsadressKullagatan 29
Jobbnummer 4023011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.