Löneadministratör till statlig myndighet sökes

Kornboden / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Har du arbetat med löneadministration tidigare och letar efter en ny roll med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!
OBS! Notera den korta ansökningstiden, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Till en statlig myndighet i Stockholm söker vi nu en konsult för uppdrag som löneadministratör. Myndigheten har behov omgående utav en konsult och uppdraget beräknas pågå fram till i slutet av juni med möjlighet till förlängning.

I din roll som Löneadministratör kommer arbetsuppgifterna variera men i huvudsak innebära att vara ansvarig för lönetjänsten på myndigheten, vilket innebär:
- Att vara kontaktperson mot Statens servicecenter (SSC) och säkerställer att relationen med leverantören utvecklas i en positiv anda.
-Agera kravställare och följer upp leveranserna mot SSC samt ansvarig för att uppkomna brister hanteras och att nödvändiga utredningar kommer till stånd.
-Följa upp att SSC verkställer och arbetar enligt överenskomna servicenivåer och mål.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med HR, ekonomi och IT, samt övriga användare av systemet. Du fungerar som ett bollplank/expert mot myndighetens administratörer och ansvarar för att förse dem med nödvändig information, bland annat genom det nätverk som finns för administratörer inom myndigheten. Du arbetar administrativt med lönerelaterade frågor generellt och särskilt vid lönekörning. Du agerar även specialist inom lön och förmåner.

Vem söker vi?
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning eller liknande utbildning med godkända betyg. Du har arbetat minst ett år som löneadministratör och har kunskaper i lönesystem som exempelvis Heroma, Agda m.fl. Samt goda kunskaper i MS Office olika program.

Vi ser det meriterande (ej ett krav) om du arbetat med statliga tjänstemannalöner tidigare, har arbetat i systemet Primula och arbetat som lönadministratör från 1 år upp till 3 år.

Vem är du?
För att passa in i rollen tror vi att du är ansvarstagande och noggrann. Du tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter men också för det gemensamma resultatet. Du identifierar, hanterar och följer upp detaljer i arbetet och utför dina arbetsuppgifter på ett grundligt sätt.
Du har förmågan att kunna organisera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt agerar med trovärdighet ut i organisationen.
Tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, därför ser vi att du har förmåga att relatera till människor på ett lyhört och smidigt sätt.

Start: Omgående.
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstider: måndag-fredag 08:00-16:40.
Anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-04

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.s@kornboden.se 019-6890134

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4592057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: