Löneadministratör till personalavdelningen

Hovstaterna / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hovstaterna i Stockholm, Ekerö, Trosa, Strängnäs, Nyköping eller i hela Sverige

Kungl. Hovstaterna är den organisation som bistår Statschefen och den Kungliga familjen i deras officiella åtaganden samt i deras arbete i stiftelser med samhällsnyttig verksamhet. Hovstaterna har även till uppgift att visa, vårda och förvalta det kulturarv som är förbundet med monarkin. Kungl. Hovstaterna har ca 300 tillsvidareanställda och därutöver ett stort antal tillfälligt anställda för olika uppdrag och säsongsanställningar.

Personalavdelningen består av fyra medarbetare och är en del av verksamhetens stabsfunktion som tillsammans med ekonomiavdelningen och kansliet uppgår till totalt 15 anställda.

Publiceringsdatum
2022-05-16

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt med hela löneprocessen, löpande personalarbete samt stöd till medarbetare och chefer i löne- och personalfrågor.

Kvalifikationer
• Löneadministrativ yrkesutbildning eller personalvetarprogram från Universitetet
• Erfarenhet av att jobba i lönesystem och erfarenhet av hela löneprocessen. Hur många år du jobbat är av mindre betydelse, det viktigaste är att du kan lön och är trygg med processerna.
• Erfarenhet av Officeprogrammen, främst Excel
• Erfarenhet av lönesystemet Aditro/SD Worx är meriterande

Dina personliga egenskaper
Rollen som löneadministratör passar dig som är driven, strukturerad och har ett självständigt arbetssätt. Du har en god organisationsförmåga samtidigt som du är flexibel och prestigelös i din inställning.

Du har sedan tidigare erfarenhet av att utveckla och effektivisera processer inom lön och HR samt vill vara delaktig i den pågående digitala transformationen. Utmaningen vi har med att digitalisera till löne- och personalprocesser kräver att du tycker om förbättringar och är bra på att se möjligheter.

Övrigt om anställningen

• Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning
• Tjänstens omfattning är 100 %
• Kungl. Hovstaterna tillämpar individuell lönesättning
• Innan beslut om anställning genomförs säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585)
• De fackliga organisationerna representeras av Saco-S, Seko och OFR/S

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 7 juni 2022. Urval sker löpande och vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Mer information om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta personalchef Nina Fagerholm på nina.fagerholm@royalcourt.se

Fackliga representanter
Katarina Burman, Seko, katarina.burman@royalcourt.se
Mats Larsson, Saco, mats.larsson@royalcourt.se

Kungl. Hovstaterna är den organisation som bistår Statschefen och den Kungliga familjen i deras officiella åtaganden samt i deras arbete i stiftelser med samhällsnyttig verksamhet. Hovstaterna har även till uppgift att visa, vårda och förvalta det kulturarv som är förbundet med monarkin. Kungl. Hovstaterna har ca 290 tillsvidareanställda och därutöver ett stort antal tillfälligt anställda för olika uppdrag och säsongsanställningar. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hovstaterna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hovstaterna (org.nr 202100-3484), https://www.kungahuset.se/ovrigt/ovrigt/ledigabefattningar.106.3349628b155104ecc341269.html

Arbetsplats
Kungl. Hovstaterna

Jobbnummer
6647746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hovstaterna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hovstaterna: