Löneadministratör till internationell mediakoncern

Poolia Office Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till internationell mediakoncern" (publicerad 2017-03-01) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Poolia söker nu för kunds räkning en noggrann, engagerad och metodisk löneadministratör till internationell mediakoncern.

Har du en yrkesutbildning inom lön och viss erfarenhet av löneadministrering kan du vara den vi söker!

Du kommer arbeta heltid som konsult via Poolia under 6 månader och tjänsten tillträdes omgående. Företaget sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-04-12

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du ha ansvar för hela löneprocessen för ett antal bolag inom koncernen. I löneprocessen ingår:

• Löneadministration
• Administration av tidredovisning i webbtid och Medvind.
• Utbetalning av arvoden till frilansare i förekommande fall.
• Hantering av rese- och utläggsräkningar.
• Pensionsadministration via fil till PP Pension samt kontering av fakturor.
• Skattedeklarationer - arbetsgivardelen
• Intyg, arbetsgivarintyg
• Delta i den definitiva lönekörningen inför löneutbetalning
• Extern rapportering till t.ex Fora, SCB och Svenskt Näringsliv.
• Intern rapportering
• Back-up till adm. av HR systemet

Utöver ovanstående ingår att ge stöd till företagets chefer rörande löneadministrativa frågor utifrån våra kollektivavtalsområden, två tjänstemannaavtal, ett bemanningsavtal och ett journalistavtal.

Tillsammans med sina kollegor ansvarar man för den löpande utvecklingen av löneprocesser och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt samt rutiner på avdelningen.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen som löneadministratör har du antingen en relevant utbildning inom lön eller har arbetat med det i viss utsträckning. Har du tidigare arbetat i HR Plus är det meriterande men inte ett krav. Som person är du noggrann, engagerad och serviceminded. Du arbetar metodiskt och kvalitetssäkert.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning till 2016-09-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 661906
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Andersson mikael.andersson@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2778978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: