Löneadministratör till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av löneadministration och vill fortsätta utvecklas i en administrativ roll? Är du noggrann, strukturerad och service-minded? Vill du vara en del av en internationell affärsmiljö där du får möjligheten att utvecklas såväl personligt som professionellt? Vi söker nu en Löneadministratör till vår globala kund inom fordonsindustrin.

Publiceringsdatum
2018-01-18

Om tjänsten
Som Löneadministratör hos vår kund kommer du att vara en del av ett team som supporterar en global koncern med diverse administrativa tjänster kopplade till personalfrågor. Främsta fokus i tjänsten kommer övergripande vara att säkerställa att rätt lön betalas ut till rätt person i rätt tid. Exempel på arbetsuppgifter:

* Förbereda och sammanställa underlag för lön
* Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
* Ta fram rapporter med relevant information
* Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
* Kontakt med chefer och anställda
* Övrigt administrativt arbete

Avdelningen arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom HR-support och tillsammans ansvarar ni för att leverera en förstklassig HR-support till organisationen.

Om dig
Vi tror att du har en YH-utbildning eller dylikt inom löneadministration och några års erfarenhet av administration i allmänhet alternativt tidigare arbetat med just löneadministration. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Vår kund söker en person som ser sig själv i en administrativ roll långsiktigt. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office är detta meriterande men inte ett krav. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.

Om anställningen
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag med start 29 januari eller så snart som möjligt därefter. Uppdraget beräknas initialt pågå till 29 juni 2018. För rätt person finns chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på julia.algotsson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3912056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: