Löneadministratör till AkzoNobel

AkzoNobel / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AkzoNobel i Göteborg, Kumla, Stockholm eller i hela Sverige

AkzoNobel är ett världsledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Nordsjö, Sikkens, International och Eka. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 50 000 engagerade medarbetare runt om i världen levererar produkter och teknologier för att möta de ökande kraven från vår snabbt föränderliga värld.

AkzoNobels HR Service Center i Bohus går nu in i en spännande fas där vi för att möta ökade krav på en global organisation kommer att vidareutveckla vårt arbetssätt. Vi söker nu ytterligare en driven löneadministratör till vårt team!

Publiceringsdatum
2015-12-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett större team med kunniga kollegor inom lön och HR och självständigt ansvara för allt löpande i löneprocessen gentemot ett antal enheter. Du ger stöd åt chefer och medarbetare gällande lönerelaterade frågor och arbetar med såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Då vi är inne i en utvecklingsfas av HR Service Center kommer du i din roll att vara drivande i att implementera standardiserade processer och rutiner för de enheter som du stöttar. Som löneadministratör arbetar du dagligen i lönesystemet Personec L samt övriga HR-system där du löser ärenden som kommer in via telefon, mail och ärendehanteringssystem.

Vi ser gärna att du är tillgänglig med kort varsel då önskad start är 1 februari 2016.

Bakgrund
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller ekonomi från yrkeshögskola eller universitet/högskola samt några års erfarenhet av arbete med löneadministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i olika system och med IT-verktyg. Det är särskilt meriterande om du har arbetat i Aditros Personec L, Time och HR samt har erfarenhet av kemiavtalen. Som positivt ses även ett intresse för HR-området och vi ser att du har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du initiativrik och strukturerad, du är van att ge god service och arbeta med ett starkt kundfokus. Du ser dig som kommunikativ och uppskattar att arbeta i en öppen och prestigelös miljö som präglas av ett högt tempo. Du trivs i en roll där det ställs höga krav på självständighet, flexibilitet och ett gott samarbete.  

Så ansöker du
I den här rekryteringen samarbetar AkzoNobel med SJR in Scandinavia AB. Då vi arbetar med löpande urval vill vi gärna ha din ansökan snarast. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på 031-333 54 85. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Åhs

Företag
AkzoNobel

Adress
AkzoNobel
Varvsvägen
44534 Bohus

Kontorsadress
Varvsvägen

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2577844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AkzoNobel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AkzoNobel: