Löneadministratör omgående

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en löneadministratör med start omgående. Vår kund är en välgörenhetsorganisation och har lokaler på Hisingen. Uppdraget sträcker sig ca tre månader initialt men på sikt ska företaget rekrytera en person till tjänsten.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
I rollen ingår löneadministration för ca 150 personer, både tjänstemän och kollektivanställda. Detta innebär bland annat ansvar för reseräkningar, semestrar, tjänstledigheter, sjukfrånvaro, och arbetsgivarintyg. Om du enbart arbetar med löneadministration utgör tjänsten 75% , dock behöver företaget även hjälp med leverantörsreskontra. Har du kunskap i leverantörsreskontra och kan stötta kunden även i det uppgår tjänsten till 100%. Företaget arbetar i Hogia och det är en fördel om du har arbetat i programmet tidigare.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Som person är du prestigelös och självgående. Har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt. Funktionen kan liknas vid "spindeln i nätet" vilket ställer krav på koordinationsförmåga och helhetstänk.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och ca tre månader framöver, för rätt person finns eventuellt möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget på sikt. Företaget har fräscha lokaler på Hisingen och arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på 75% om du enbart kan arbeta med löneadministration och på 100% om du även kan stötta i leverantörsreskontra.   

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan omgående.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2014-12-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2095141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: