Löneadministratör HeidelbergCement Sweden AB - Prodiem AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
Löneadministratör HeidelbergCement Sweden AB
Prodiem AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Prodiem AB i Stockholm

HeidelbergCement är en av världens ledande byggmaterialproducenter och omsätter cirka
73 miljarder svenska kronor och har 46 000 anställda i 50 länder.

I Sverige bedrivs verksamheten huvudsakligen genom Cementa AB, Betongindustri AB,
Sand & Grus AB Jehander och Abetong AB och kärnverksamheterna är cement, betong, ballast och prefabricerade betongprodukter. Läs mer på www.heidelbergcement.se .

Gemensamma service- och supportfunktioner för de svenska bolagen finns samlade i Liljeholmen, Stockholm, där HeidelbergCement Sweden AB sedan 2006 successivt har tagit över all lönehantering för de svenska bolagen (shared service).

HeidelbergCement AB är en spännande koncern som är i behov utav en kompetent, erfaren och ambitiös medarbetare som brinner för lön- och personalfrågor. Tjänsten är nyinrättad med placering i Liljeholmen.

Lönefunktionen består idag av tre personer som ansvarar för cirka 1 700 anställdas löner i sju bolag.

Din roll kommer att spänna brett över det löneadministrativa området.
Du kommer bl.a. att arbeta med:

* Ansvara för lönehanteringen för ett eller fler bolag inom den svenska delen av koncernen
* Hantering av tidrapporter och filöverföringar
* Hantering av reseräkningar
* Registrering av sjukdom och semester
* Hantering av grupp- och pensionsförsäkringar
* Efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer
* Kontakt med anställda, HR- ansvariga samt myndigheter
* Avstämningar mot ekonomiavdelningen
* Statistik
* Avtalstolkning
* Medverka i diverse projekt gällande rutiner, processer och utveckling kring lönehanteringen.

Vi tror att du har minst tre till fyra års erfarenhet av att arbeta med lönehantering. Du är väl förtrogen med hela lönekedjan och vi ser gärna att du kommer från ett medelstort till större företag. Om du har kommit i kontakt med lönesystemet HR + eller liknande system, är detta mycket meriterande, men inget krav. Eftersom Heidelberg är en internationell koncern är det en fördel om du behärskar det engelska språket.

Som person är du van att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga, brinner för lönehanteringsfrågor, är noggrann och strukturerad. Du har ett positivt sätt, är drivande och har en vilja att ta för dig och utvecklas. Vidare är du ansvarsfull, flexibel och prestigelös. Då arbetet innehåller både externa och interna kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad.

Företaget kan erbjuda dig stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en stabil och framgångsrik koncern.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt så e-posta din ansökan snarast till oss.
Eleonor Sjunnevik eleonor.sjunnevik@prodiem.se 08-534 801 36 eller
Viktoria Simmingsköld, 08-534 801 31

Prodiem AB är ett kompetensföretag specialiserade inom lön- och ekonomiområdet. Vi har tre verksamhetsområden: konsulter, rekrytering och outsourcing.

Publiceringsdatum
2007-11-14

Anställningstyp/arbetstider
fast tjänst

Ersättning
fast lön

Kontakt
Eleonor Sjunnevik, eleonor.sjunnevik@prodiem.se

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-12-14
Vi tar emot ansökan via epost: eleonor.sjunnevik@prodiem.se

Företag
Prodiem AB
Holländargatan 22 4 tr
11359 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-534 801 30
Faxnummer: 08-317101
Mer information på http://www.prodiem.se

Kontorsadress
Holländargatan 22 4 tr
STOCKHOLM

Jobbnummer
67451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Prodiem AB: