Löneadministratör - Schneider Electric Sverige AB - Ekonomijobb i Nyköping
Löneadministratör
Schneider Electric Sverige AB / Ekonomijobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta
Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping

Schneider Electric ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca 1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.

Med varumärkena Eljo, Merlin Gerin, Merten, Sarel, Telemecanique och Thorsman erbjuder Schneider Electric Sverige AB innovativa lösningar för elkraftsdistribution, industriell automatisering och el-, tele- och datainstallation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.

Löneadministratör

HR Shared Service inom Schneider Electric arbetar med löner och personalärenden. Vi söker nu en vikarie för ca 1,5 år eftersom en av oss ska vara föräldraledig.

Publiceringsdatum
2008-01-11

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör arbetar du främst med löner och reseräkningar. Vi arbetar i Hogia lön, Hogia personal samt med Casawin tidrapporteringssystem. I anställningen ingår också arbete med rapportering samt pensioner, försäkrings- och skatteförmånsfrågor för kollektivanställda samt tjänstemän. Du besvarar frågor kring personalärenden från både myndigheter, företagets chefer samt övrig personal. Vi arbetar med teknikavtalet www.teknikföretagen.se . Beroende på din kompetens och bakgrund kan du också komma att fungera som back up till företagets HR- och personalansvariga med att bl.a. se över samt utveckla personalpolicies och rutiner kring personalfrågor.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har erfarenhet av lönearbete. Har du kunskap om vårt kollektivavtal, teknikavtalet, är det ett plus. Har du även erfarenhet av arbete med personalpolicies och/eller skatte- samt försäkringsfrågor ses även det som en merit. Du är van att arbeta i Officepaketet och har erfarenhet av något lönesystem. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. Du trivs i ett högt tempo och är positiv med en förmåga att hitta bra lösningar. Du är även noggrann, ansvarskännande och trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter både enskilt och i team.

Vårt erbjudande
Tjänsten är placerad på vårt nybyggda svenska huvudkontor i Nyköping, nära E4an och med nära bussförbindelse till tågstationen. Du blir en del av HR Shared Services som består av fem personer som trivs tillsammans och har ett bra samarbete. Vi ser gärna att du kan börja arbeta i mars för att ha möjlighet till en bra överlämning.

Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och inställning arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet. För rätt person finns möjlighet att tjänsten övergår i en tillsvidareanställning med intressanta utvecklingsmöjligheter.

Så ansöker du
Frågor om tjänsten besvaras av HR Shared Service Teamleader Carina Olausson på telefon 0155-26 54 35.

Registrera ditt CV på www.schneider-electric.se/jobb senast den 3 februari 2008.

Välkommen med din ansökan!

Anställningstyp/arbetstider
Vikariat ca 1,5 år

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Carina Olausson, 0155-265435, Teamleader

Företag
SCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping
Telefonnummer: 0155-265400
Mer information på http://www.schneider-electric.se

Jobbnummer
96134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric Sverige AB: