Löneadministratör

Mölndals kommun / Administratörsjobb / Mölndal
2023-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2024-02-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av HR-enheten, Vikarieenheten och Löneenheten. På Löneenheten är vi 19 medarbetare och vi sitter på Nämndemansgatan i Mölndal. Här arbetar löneadministratörer, lönespecialister, systemadministratörer, ekonomi- och pensionshandläggare samt systemförvaltare HR-system.

Nu söker vi en ny kollega till Löneenheten för att hjälpa oss ge bästa möjliga service och stöd tills stadens chefer och medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-01-17

Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du självständigt med lönehanteringens alla delar. Du arbetar med att kontrollera, registrera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön i rätt tid. En viktig del i arbetet är att ge ett aktivt och konsultativt stöd till stadens chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor. I tjänsten ingår att utbilda chefer i Självservice. Arbetet innehåller också en del externa kontakter med till exempel Försäkringskassan och andra myndigheter.

I arbetet som löneadministratör är du med och tar fram och reviderar rutiner. Du deltar också aktivt i utvecklingen av vårt arbetssätt, med verksamhetens behov i fokus, där inte minst utvecklingen av digitala verktyg är en central del.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom det löneadministrativa området och det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministrativt arbete sedan tidigare. Det är också meriterande om du har kunskap och erfarenhet av arbete i systemen Personec P och TimeCare planering.

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med ett gott bemötande och en god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C121398".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, HR-avdelningen

Kontakt
Lönechef
Stina Hede
stina.hede@molndal.se
0704-677965

Jobbnummer
7351689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: