Löneadministratör

Nora kommun / Administratörsjobb / Nora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nora, Lindesberg, Örebro, Lekeberg, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nora kommun i Nora

HR-avdelningen är en stödfunktion som bistår kommunens chefer med strategiskt, operativt och administrativt stöd inom personalområdet.
På Nora kommuns HR-avdelning arbetar HR-specialister, vikariesamordnare och löneadministratörer. Löneadministrationen ansvarar tillsammans för löneprocesserna i sin helhet. Under 2022 kommer verksamheten att befinna sig i förändring vilket innebär att det blir stora variationer i arbetsuppgifterna och många kontaktytor.


Publiceringsdatum
2022-01-04

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du att arbeta brett både med löner och personaladministration. Det innebär förutom sedvanligt lönearbete att skriva anställningsavtal, granska och redovisa utlägg, vara ett internt stöd främst för chefer men också medarbetare gällande lönerutiner och kollektivavtalsfrågor. Viss systemförvaltning ingår också, beroende på din kompetens.

Du blir också en del av vår Vikariesamordning med ansvar för att ta emot beställningar och ordna med vikarier till våra verksamheter vid exempelvis sjukfrånvaro eller annan oplanerad frånvaro. I denna roll har du även nära kontakt med våra timvikarier, där du ansvarar för anställningsavtal, bokningar och annat som rör deras anställning.

Då arbetet tidvis är pressat både på daglig basis och över tid måste du gilla en arbetssituation som kräver att kunna omprioritera utan att tumma på ett gott bemötande. Eftersom arbetet också innebär att du skall supporta verksamheten i olika lönefrågor är det viktigt du är serviceinriktad och har ett professionellt bemötande.


Kvalifikationer
Det är viktigt att du har kunskap om löneadministration och goda färdigheter i att tillämpa kollektivavtal.

Erfarenhet av lönearbete - Skallkrav
Du har utbildning som löneadministratör/lönespecialist/lönekonsult och/eller
ha systemvana från något lönesystem sedan tidigare.

En förutsättning för att klara av arbetet som löneadministratör är att du har ett kommunikativt och konsultativt förhållningssätt och är serviceinriktad. Du är engagerad i ditt arbete och agerar professionellt.

ÖVRIGT
Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv. Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi cirka 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-02-28 , upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nora kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69972".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nora kommun (org.nr 212000-2007)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
HR-chef
Katarina Eriksson
katarina.eriksson2@nora.se

Jobbnummer
6223311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nora kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nora kommun: