Löneadministratör

Arvika kommun, Kommunledning / Ekonomiassistentjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledning i Arvika

Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.



Personalstaben i Arvika kommun består av totalt 18 medarbetare som arbetar med personal- och lönefrågor mot kommunens verksamheter samt övriga kommunala bolag.

Personalstaben ansvarar för att driva processer, stödja verksamheterna samt utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. Personalstaben ansvarar för att kommunens samt de kommunala bolagens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda. Inom personalstaben finns idag 8 löneadministratörer som tillsammans administrerar ca. 3500 löneutbetalningar varje månad. Stabens lokaler finns intill stadsparken i stadshuset mitt i centrala Arvika. Personalstaben leds av HR-chef samt en arbetsledare för lönegruppen.

Publiceringsdatum
2019-05-24

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör blir din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med löneadministration i lönesystemet E-companion. Det innebär bland annat att registrera nya anställningar och avslut, att skriva tjänstgörings- och arbetsgivarintyg och att arkivera personalakter. Du kommer att handlägga löner för anställda inom flera olika områden, så som skola med ferie- och uppehållsanställningar, vård och omsorg samt administrativ personal.

Arbetet innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare i förekommande lönefrågor. Du kommer att ha kontakter både internt och externt. Viss information och utbildning om rutiner och regler förekommer också, såväl skriftligt som muntligt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har någon form av vidareutbildning inom lönehandläggning/löneadministration och minst några års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning/löneadministration som din huvudsakliga arbetsuppgift. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten har sinne för detaljer, är serviceinriktad samt har lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Uppdraget kräver att du är självgående, kommunikativ och trygg. För att du ska trivas i rollen tror vi att du snabbt kan ställa om till nya förutsättningar och har god prioriteringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Hösten 2019 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: 2019/52
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Olsson, HR-konsult/Förhandlare 0570-828 18
Andreas Solin, HR-chef 0570-817 39

Företag
Arvika kommun, Kommunledning

Adress
Arvika kommun, Kommunledning
Östra Esplanaden 5
67131 Arvika

Kontorsadress
Östra Esplanaden 5

Jobbnummer
4816716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Kommunledning: