Löneadministratör

Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor / Ekonomiassistentjobb / Skövde
2015-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2016-12-11) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

Avdelningen för arbetsgivarfrågor består av två enheter; HR-enhet och Löneenhet. Löneenheten utbetalar ca 8000 löner per månad till medarbetare i Skövde kommun, Tibro kommun och Grästorps kommun. Vi administrerar även löneutbetalningar till flertalet av Skövdes kommunala bolag och kommunalförbund samt utbetalningar till t ex förtroendevalda och uppdragstagare.

Publiceringsdatum
2015-04-10

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med löneadministration. I detta ingår bl a att arbeta med utbildning och support till medarbetare och chefer i system- och löneadministrativa frågor, skriva olika typer av intyg och administrera olika typer av förmåner. För att klara detta behöver du tillämpa de kommunala kollektivavtalen. Även annan HR-relaterad administration ingår.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi tror att du har erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har god datorvana och kan hantera Officepaketet.
Kunskap om arbetsrättsliga lagar och kommunala kollektivavtal är meriterande.

Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du har god förmåga att skapa och vidmakthålla företroendefulla relationer till medarbetare, chefer och externa kontakter. Du har också en förmåga att balansera mellan serviceperspektiv och intern kontrollfunktion.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Skövde kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-27
Ange följande referens när du ansöker: A464669
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Daniel Strandberg, Löne- och avtalschef 0500-498249

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
2243132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor: