Löneadministratör

Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Älvkarleby, Avesta eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Midroc Electro, ett av Sveriges ledande el- och automationsföretag, har 1 500 medarbetare och en omsättning på 1,9 miljarder kronor. Vi är organiserade i fem divisioner och finns på 40 orter i Sverige - för att finnas nära våra kunder. Med kunden i fokus erbjuder vi tjänster inom elinstallation, industriell automation och IT, kransystem, hissar, kommunikation och säkerhet med branschens bästa yrkesfolk.
Midroc Electro ingår i Midroc Europe. Gruppen utvecklar bolag med inriktning på tjänster inom fastighets-, industri- och miljösektorn. Bolagen inom Midroc Europe har sammantaget närmare 3000 medarbetare och 2013 omsatte gruppen 4,3 miljarder kronor. Läs mer på www.midroc.se

Publiceringsdatum
2014-09-18

Dina arbetsuppgifter
Midroc Electro AB söker en erfaren löneadministratör till sitt kontor i Sandviken. Vi söker Dig som är van att arbeta självständigt och som person är noggrann och ansvarstagande. Du kommer att ingå i ett löneteam på 8-10 personer som tillsammans administrerar löner för flera bolag inom Midrockoncernen. Våra processer är projektorienterade, vilket innebär att tid- och reseräkningar rapporteras veckovis och Du får inblick i alla processer samt är med och utvecklar det dagliga arbetet i nära samarbete med linjeorganisationen. Arbetet är flexibelt med många olika ansvarsdelar och ständigt pågående utvecklingsprojekt. Vi vill att Du som söker tjänsten tidigare har arbetat med löneadministration och har gedigna och uppdaterade kunskaper inom området. Du har telefonvana och erfarenhet av kundkontakter och är van att leverera service på hög nivå på ett affärsmässigt sätt. Meriterande är goda kunskaper i att läsa och tolka olika kollektivavtal samt att tidigare ha arbetat i lönesystemet Agda.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att löpande hantera tidsrapporteringar och reseräkningar, hantera nyanställningar, uppsägningar och pensionsavgångar, semester och sjuklöneberäkningar, göra skatteberäkningar och statistik till SCB och branschorganisationer samt diverse utredningsarbete fram till lönekörningar. Arbetet sker i lönesystemet Agda och ekonomisystemet Microsoft Dynamics AX.

Tjänsten är på heltid, arbetstiden är 07-16, vardagar. Flextid tillämpas. Tillsättning sker så snart som möjligt i överenskommelse med den person som blir erbjuden jobbet.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med löneadministration i hela processen och har gedigna och uppdaterade kunskaper inom området. Har du jobbat med löner inom branscher så som el, ventilation, bygg eller liknande så är det ett plus. Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete redan från start så är det viktigt att du känner dig trygg och uppdaterad i din yrkesroll. Om du har jobbat i Agda tidigare är detta givetvis meriterande. Har du dessutom erfarenhet av projektadministration så kan du vara den vi söker.
Du bör ha kunskap i att läsa och tolka kollektivavtal och vi ser gärna att du är uppdaterad i de kollektivavtal som Midroc Electro arbetar med; installationsavtalet, IF metall och Unionen tjänstemannaavtalet.
Som person är du flexibel och självständig. Du har förståelse för andra människor och lyssnar samt kommunicerar proaktivt. Du lär dig snabbt nya uppgifter och ser till att hålla dig uppdaterad i ditt arbete. Det är viktigt att du är en noggrann person som ser till att efterfölja de regler och policys som finns upprättade. Du har en stark integritet, arbetar på ett systematiskt och metodiskt sätt samt håller en hög kvalité i det arbete du utför. God service är viktigt för dig och du ser till organisationens och kundens bästa.

Kontaktperson för detta jobb
Läs mer om tjänsten och ansök på www.experis.se Vi kommer jobba löpande med urval och intervjuer så ansök redan idag. Sista ansökningsdag är 5:e oktober. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Enebrink på telefon 026-66 30 27

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Enebrink 0708543043

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2002328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: