Löne- och personalhandläggare

Ljusnarsbergs Kommun / Administratörsjobb / Ljusnarsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljusnarsberg, Hällefors, Ludvika, Lindesberg, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusnarsbergs Kommun i Ljusnarsberg

Ljusnarsbergs kommun i Bergslagen är en liten kommun till invånarantalet. Den lilla kommunen skapar förutsättningar för ett bra boende, arbete och företagande. Våra goda kommunikationer gör att du lätt kan pendla till de fyra närmaste residensstäderna på cirka en timme. Huvudstaden når du inom tre timmar. För mer information besök gärna www.ljusnarsberg.se.

Kommunen har kommunstyrelsen som enda nämnd utöver valnämnd och tre gemensamma nämnder med andra kommuner. Kommunstyrelsen har tre utskott vilka är allmänna utskottet, bildningsutskottet och sociala utskottet. Till vår centrala administration, personalavdelningen söker vi nu en:

Löne- och personalhandläggare

Den centrala administrationen har till uppgift att ge god och rättssäker service såväl till den politiska nivån som till kommunens totala verksamhetsnivå. Tjänsten som löne- och personalhandläggare är placerad på personalenheten som idag sysselsätter tre medarbetare. Enheten svarar för Ljusnarsbergs kommuns personalförvaltning rörande personal/arbetsrättsliga frågor, övergripande personalstrategiska frågor samt lönehantering för samtliga anställda, och systemansvar för Ljusnarsbergs kommuns lönesystem, Personec.

Din roll
Som löne- och personalhandläggare ansvarar du för att självständigt sköta hela löneprocessen. Förutom att sköta löneadministration ansvarar du för lönerelaterade frågor, finns behjälplig i personalredovisningsarbetet samt sköter en del personaladministration. Du har ett nära samarbete med personalsekreteraren och bistår denne med stöd i olika personalstrategiska uppdrag.

Publiceringsdatum
2012-08-29

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning i personal- och löneadministration alt yrkeskvalificerad utbildning med motsvarande innehåll eller flera års erfarenhet av löne- och personaladministration från främst offentlig sektor. Du har kunskap om ett eller flera lönesystem. Det är meriterande med erfarenhet av avtalstolkning i bland annat LAS, AFS (Systematiskt arbetsmiljö arbete), MBL, pensionsfrågor, rehabiliteringsfrågor mm.
Det är viktigt att du är intresserad av löne- och personalfrågor och håller dig uppdaterad inom området för att utvecklas i din yrkesroll. Som person är du strukturerad, initiativtagande och noggrann samtidigt som du trivs med ett jobb med mycket sociala kontakter.

Vi erbjuder
Ett spännande uppdrag hos en mindre uppdragsgivare med möjlighet att vara med att påverka och utveckla löne- och personalfunktionen. Tjänsten är bred och varierad och inbjuder till utvecklande utmaningar. Tjänsten är också flexibel sett till sysselsättningsgrad och kan anpassas från tjänstgöringsgrad om 75 % till 100 %.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-28
Ange följande referens när du ansöker: LP 2012
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ljusnarsberg.se

Kontakt
Tommy Larserö, Kommunchef, 0580-80511, tommy.larsero@ljusnarsberg.se
Irena Jönsson, Personalsekreterare, 0580-80524 (.), irena.jonsson@ljusnarsberg.se

Facklig kontakt
Inger Sundblad, Vision, 0580-80500 (nås via kommunens växel)

Företag
LJUSNARSBERGS KOMMUN

Adress
LJUSNARSBERGS KOMMUN
71480 KOPPARBERG

Kontorsadress
Gruvstugutorget
KOPPARBERG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0580-80500
Faxnummer: 0580-71830
E-postadress: kommun@ljusnarsberg.se

Jobbnummer
1326427

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusnarsbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusnarsbergs Kommun: