Löne-/HR-administratör till Hemmabutikerna

Hemmabutikerna i Utveckling AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemmabutikerna i Utveckling AB i Stockholm

Hemmabutikerna i Utveckling AB
Presentation
Vill du vara med från början?
Är du både driven & självgående samt prestigelös & flexibel? Har du dessutom lätt för att samarbeta, nära till skrattet och samtidigt integritet? Då är du den Hemmabutikerna behöver!
Hemmabutikerna befinner sig nu i ett spännande skede då en ny administrativ chef är på väg in och huvudkontoret under 2009 kommer att lämna de nuvarande lokalerna på Karlsbodavägen i Bromma. Vidare har man beslutat att löner och tidrapportering ska skötas i egen regi och av den anledningen söker Poolia, för anställning hos Hemmabutikerna, en erfaren och självgående löne-/HR-administratör.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Publiceringsdatum
2008-10-31

Dina arbetsuppgifter
Inledningsvis kommer du vara med om att ta hem lönehanteringen och bygga upp väl en väl fungerande löneprocess. Därefter blir ditt arbete:
• Bearbetning, administration, utbetalning och rapportering av löner för de ca 100 anställda, fördelade på 4 bolag.
• Reseräkningar/utläggsredovisning (cirka 20 st/månad).
• Hantering av de ca 15 tjänstebilarna, inklusive bensinkort och körjournaler.
• Ansvara för anställningsavtal och personalakter.
Andra arbetsuppgifter bli t ex att administrera pensioner och försäkringar, ha kontakt med berörda myndigheter, ta fram HR-statistik, ansvara för sjukanmälningar/sjukintyg mm. Givetvis kommer du också ha mycket kontakt med butikscheferna för att svara på löne- och personalfrågor som rör butiken.
Tillsammans med din chef, den administrativa chefen, utgör du HR-avdelningen och du kommer därför också att bli involverad i mer HR-relaterade frågor så som rekrytering och utbildning.
Utbildning/erfarenhet
Förutom att du är en självgående och glad person med integritet bör du också ha du flera års dokumenterad erfarenhet av löneadministration och gärna någon utbildning inom ekonomi/lön/redovisning bakom dig.
Ifall du dessutom tidigare arbetat i Kontek och med Detaljhandelsavtalet får du några extra plus.
Som person är du vidare noggrann, ödmjuk och hjälpsam. Du har en administrativ ådra och är bra på att strukturera upp ditt arbete.
Företagsbeskrivning
Hemmabutikerna är en av Sveriges ledande kedjor inom vitvaror, luftvärmepumpar och hushållsprodukter. Kedjan består idag av drygt 100 butiker över hela landet. 20 stycken av butikerna ägs gemensamt av våra medlemsbutiker och resterande är handlarägda. Våra ledord är snabbt, smidigt och enkelt, något som präglar organisationen från kontor, ut i butik och hela vägen fram till våra konsumenter. Vill du veta mer om oss? Välkommen in på vår hemsida, www.hemmabutikerna.se
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 17836
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Hemmabutikerna i Utveckling AB

Adress
Hemmabutikerna i Utveckling AB
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
343870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemmabutikerna i Utveckling AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemmabutikerna i Utveckling AB: