Lokalvårdschef

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Den 1 januari 2020 övergick det kommunal bolaget Bergs Hyreshus till en kommunal fastighetsavdelning inom kommunorganisationen; Bergfast. Den nya avdelningen inrymmer förutom bostads- och lokaluthyrningen även kommunens lokalvårdsenhet. Vi söker nu en driven och utvecklingsinriktad lokalvårdschef, som vill vara med på resan mot vår framtida lokalvårdsverksamhet!

Publiceringsdatum
2022-10-21

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lokalvårdschef har du det övergripande ansvaret för vår lokalvårdsenhet, som idag innehåller ca 25 tillsvidareanställda medarbetare. Enheten ansvarar för daglig lokalvård inklusive storstäd, golvvård och fönsterputsning i kommunens olika fastigheter. Arbetet utförs till stor del självständigt av våra lokalvårdare, utifrån fastställda rutiner, riktlinjer och checklistor. Vårt arbete bedrivs på arbetsplatser över hela kommunen.

I ditt arbete ingår det yttersta ansvaret för enhetens dagliga drift och att arbetet bedrivs med hög kvalitet. Rollen innebär att hantera personalfrågor, arbetsmiljö, organisering, samt verksamhetens ekonomi, budget och resultatuppföljning. Här ingår också att aktivt säkerställa att alla medarbetare har så bra förutsättningar som möjligt att lyckas och utvecklas i sin yrkesroll, utifrån kommunens målsättningar.

Som lokalvårdschef ingår du i Fastighetsavdelningens ledningsgrupp, tillsammans med avdelningschef och fastighetschef. Våra verksamheter är involverad i många utvecklingsprojekt, i nära samarbete med andra avdelningar och politiker. Avdelningen har nyligen inlett ett övergripande förändrings- och utvecklingsarbete, vilket du förväntas delta aktivt i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område, framför allt socialt arbete, personal- och arbetsliv eller hälso/beteendevetenskap. Du behöver ha god kunskap om lokalvård i offentliga miljöer, gällande hygien- och arbetsmiljökrav. Tidigare erfarenhet från arbete inom lokalvård, samt som chef, är meriterande. Vi ser gärna att din erfarenhet kommer från arbete inom politiskt styrd verksamhet. Tjänsten kräver dessutom att du har god datavana och mycket goda kunskaper i det svenska språket (både i tal och skrift). Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Dina personliga egenskaper
Som person ser vi att du är strukturerad samt har förmåga att planera, organisera och prioritera både ditt och andra personers arbete på ett effektivt sätt. Du behöver ha god kommunikativ förmåga samt hög effektivitet i ditt arbete. Vi ser också att du har god förmåga att utveckla verksamheten på ett långsiktigt hållbart sätt, samt arbeta utifrån ett kundorienterat perspektiv.

Vi erbjuder
Som lokalvårdschef erbjuder vi en spännande och varierad tjänst i en expansiv verksamhet, där du ges goda möjlighet att påverka din kommande yrkesroll. Du får också möjlighet att utveckla avdelningen utifrån din kompetens, samt skapa förutsättningar för Berg att fortsätta utvecklas och bli en attraktiv kommun för människor att bo och verka i. Vi erbjuder även möjlighet till visst distansarbete, semester- och pensionsväxling, årligt friskvårdsbidrag och en förmånsportal med många erbjudanden.

Urval sker löpande under annonseringstiden, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta John Estvik. För frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Richard Grubb.



Varmt välkommen till oss på Fastighetsavdelningen!

Kontaktinformation
Richard Grubb, Avdelningschef Fastighetsavdelningen, (+46) 0687-164 52, richard.grubb@berg.se

John Estvik, HR-konsult, (+46) 0687-163 29, john.estvik@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Skede 910

845 94 Hackås

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4574319994".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergs kommun (org.nr 212000-2502), http://www.bergshyreshus.se

Kontakt
Avdelningschef Fastighetsavdelningen
Richard Grubb
richard.grubb@berg.se
(+46) 0687-164 52

Jobbnummer
7099153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: