Lokalsamordnare Solna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som lokalsamordnare-projektledare

innebär att styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som består av specialister till exempel ingenjörer, IT-konsulter, inköpare och säkerhetsrådgivare.

Du ser till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidplaner med milstolpar, riskanalyser, kontrollplaner och ekonomiuppföljningar. Du ser till att kostnaderna ligger inom budgeten och att arbetet blir färdigt i tid.

Du engagerar, stödjer och motiverar medlemmarna i projektgruppen så att de levererar rätt sak i rätt tid och till rätt kvalité. 

Projekten kan sträcka sig från några dagar till flera år. Det kan till exempel handla om flyttprojekt, ombyggnationer, utföra ett speciellt arbete på uppdrag eller genomföra interna förändringar. Projektledaren har ett helhetsansvar, samordnar arbetet i projektgruppen och ser till att kommunikationen fungerar mellan de olika intressenterna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• fastighetsteknisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller en KY-utbildning inom relevant område

• varit verksam i 2-3 år inom lokalanskaffningsprocessen

• god vana att använda Excel

• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete

• god förmåga att stötta, engagera och motivera andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-07-04

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Berggren, chef 010-572 17 30 anders.berggren@skatteverket.se
Anne-Marie Gustafsson, HR-konsult 010-578 36 92 anne-marie.gustafsson@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1600011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: