Lokalsamordnare

Malmö stad, Gemensam administration SRF / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö stad, Gemensam administration SRF i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

I Sociala resursförvaltningen finns Malmö stads kommungemensamma verksamheter inom individ och familjeomsorg samt insatser enligt lagen om stöd och service till personer med funktionsnedsättning (LSS). Förvaltningen ansvarar också för mottagning av nyanlända flyktingar och ensamkommande barn och planering och utbyggnad av LSS-boenden. Förvaltningen arbetar också med överförmyndarärenden, tillståndsärenden enligt alkohollagen samt föreningsbidrag till idéburna organisationer.

Den 1 maj går Malmö stad in i en ny organisation, där bl.a. arbetsmarknads- och socialfrågor får en egen förvaltning. Förvaltningen kommer att ha cirka 2 500 medarbetare. Uppdraget spänner över alla former av socialt arbete, från myndighetsutövning till förebyggande arbete. Förvaltningen kommer även att ha uppdraget att arbeta med arbetsmarknadsfrågor. En av målsättningarna med den nya organisationen är en effektiv och välfungerande organisation där chefer och medarbetare tillsammans utvecklar en verksamhet av hög kvalitet som gör skillnad för Malmös medborgare.


Publiceringsdatum
2017-02-07

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknad och socialförvaltningen kommer att bedriva verksamhet på adresser spridda geografiskt över hela staden.
Rollen som lokalsamornare handlar om att kontinuerligt och aktivt arbeta för och säkerställa så att kärnverksamheten kan bedrivas på ett så effektivt sätt som möjligt, detta i enlighet med ett Facility Management-upplägg.
Det innebär konkret att du ger råd och stöd i frågor, som på ett eller annat sätt är kopplat till lokaler, till förvaltningens sektions-, enhets- och avdelningschefer. Du tar ansvar för och driver dialogen med fastighetsägare (såväl interna Stadsfastigheter, MKB som privata), Fastighetskontoret/LiMa, Serviceförvaltningen, Miljöförvaltningen, Stadsbyggnadskontoret samt Räddningstjänsten med flera.
Du har kontroll över vad som gäller eller söker rätt information så att du kan driva ärenden kring till exempel lokalhyreskontrakt och dess gräns samt ansvarsfördelningar, olika besiktningar av lokaler, boenden lägenheter och fastigheter, underhållsinsatser, ombyggnationer, agera hyresgästombud vid nybyggnationer, lås, larm (brand-, inbrott-, person-), fordonsdrift, administration, upphandlingar och inköp mm.
Från detta löpande arbete ser du förbättringsmöjligheter, kommer med förslag på konkreta förbättringar samt implementerar dessa.
Du rapporterar till ekonomichef och förvaltningens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Du bör ha relevant högskoleutbildning och gärna erfarenhet av arbete med fastigheter och lokaler utifrån ett Facility Management-perspektiv på för kärnverksamheten stödjande funktioner och tjänster.
Framförallt är det viktigt att du har ett genuint och moget servicetänk och organisatorisk förståelse det vill säga att du drivs av att hjälpa organisationen framåt och kan prioritera vad som är viktigt och vad som ger resultat. Du har ett ekonomiskt sinnelag och förvaltar det förtroende det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning.
Du tar ansvar för och driver ärenden framåt, hittar lösningar på utmaningar som dyker upp och triggas av att även lyckas hitta lösningar vilka säkerställer att det inte uppstår framtida utmaningar eller problem. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare och är en duktig förhandlare samtidigt som du har lätt för att samarbeta och är ödmjuk. Du är nyfiken och gillar att ha saker och ting under kontroll. Naturligtvis är du kommunikativt skicklig inte minst då du kommer ha kontakt med flera olika intressenter och aktörer såväl inom som utom Malmö stads organisation. Vidare har du förstått vikten av återkoppling och uppföljning.
B-körkort är ett krav, detta då du behöver kunna ta dig runt till alla de olika verksamheterna, spridda geografiskt över hela Malmö.
Meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsarbete, arbetsmiljöarbete, lagen om offentlig upphandling, bygglagstiftning (BBR), hyresjuridik (främst lokalhyresavtal).

ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och välkomnar därför din ansökan så fort som möjligt.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2017-05-01 eller överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 150-35
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Sandberg

Företag
Malmö stad, Gemensam administration SRF

Adress
Malmö stad, Gemensam administration SRF
Malmö stad Sociala resursförvaltningen
20580 Malmö

Kontorsadress
Baltzarsgatan 4 21123 Malmö

Jobbnummer
3306584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö stad, Gemensam administration SRF

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Gemensam administration SRF: