Lokalsamordnare

Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 900 tillsvidare anställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Publiceringsdatum
2016-01-19

Arbetsuppgifter
Som lokalsamordnare har du i uppdrag att samordna och effektivisera förvaltningens lokalutnyttjande, med målet att alla lokaler ska vara så ändamålsenliga som möjligt. I arbetet ingår det att identifiera långsiktiga behov såväl som att medverka till att hitta lösningar när kortsiktiga lokalbehov uppstår.

Rollen innebär mycket samverkan med andra aktörer eftersom lokalsamordnaren är kontaktperson i lokalförsörjningsfrågor gentemot fastighetskontoret FaBo, samt gentemot externa hyresvärdar. Du förväntas att bidra med kunskap och stöd till förvaltningens egna verksamhetsområden i frågor gällande tex underhåll, ombyggnationer och nybyggnationer.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna på högskolenivå med fastighetsekonomisk/teknisk inriktning och/eller annan likvärdig útbildning/kompetens inom området som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Det är viktigt att du har ett genuint och moget servicetänk och organisatorisk förståelse, det vill säga att du drivs av att hjälpa organisationen framåt och kan prioritera vad som är viktigt och vad som ger resultat. Du har ett ekonomiskt sinnelag och förvaltar det förtroende som det innebär att arbeta inom offentlig förvaltning.

Du tar ansvar för och driver ärenden framåt, hittar lösningar på utmaningar som dyker upp och triggas av att även lyckas hitta lösningar vika säkerställer att det inte uppstår framtida utmaningar eller problem. Du är bekväm med att vara en tydlig beställare och är en duktig förhandlare samtidigt som du har lätt för att samarbeta och är ödmjuk. Du är nyfiken och gillar att ha saker och ting under kontroll. Naturligtvis är du kommunikativt skicklig eftersom du kommer att ha mycket kundkontakt såväl internt som externt. Vidare har du förstått vikten av återkoppling och uppföljning.

B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig runt till alla de olika verksamheterna som är spridda geografiskt över hela kommunen.

Meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsarbete, arbetsmiljöarbete, lagen om offentlig upphandling, bygglagstiftning (BBR), hyresjuridik (främst lokalhyresavtal).

Vidare ska du ha servicekänsla, vara analytisk, ha god administrativ förmåga och datorvana samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 3002-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Luis Soto, Lokalsamordnare 070-777 84 80
Susanne Winroth, Personalsekreterare 0346-88 66 66
Eva-Lena Dahl, Administrativ chef 0346-88 66 65

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens Kontaktcen 0346- 88 60 00

Företag
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen
Nygatan 34
31180 FALKENBERG

Kontorsadress
Nygatan 34 FALKENBERG

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2624270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen: