Lokalplanerare

Bodens kommun, Fastighetsavdelningen / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Fastighetsavdelningen i Boden

Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.

Publiceringsdatum
2014-11-27

Arbetsuppgifter
Lokalplaneraren fungerar som bryggan mellan kommunens hyresgäster (förvaltningarna) och fastighetsbolaget. Lokalplaneraren analyserar hyresgästens behov av lokalanpassningar och ev. ombyggnationer.

Dina arbetsuppgifter
• Samordning och planering av kommunens totala lokalbehov tillsammans med övriga förvaltningar.
• Arbeta med optimering av förvaltningarnas lokaler och verka för en minimering av tomställda lokaler i den s.k. "lokalbanken".
• Ta fram olika förvaltningsdokument som t ex lokalförsörjningsplaner
• Genomföra förstudier i ett tidigt skede till bl.a. ombyggnads- och investeringsprojekt.
• Handlägger externa inhyrningar av lokaler och bostäder.
• Samarbeta med fastighetsägare, arkitekter och andra konsulter
Du kommer att ha en självständig projektledarroll, och ansvara för mindre projekt från tekniska förvaltningens sida (fastighetsägaren är oftast byggherre). Projektens omfattning varierar från inredningsfrågor till verksamhetsanpassningar.
Befattningen innebär många interna och externa kontaktytor, då du är kontaktperson i fastighetsfrågor mellan hyresgäst och fastighetsägare och har ett nära samarbete med kollegorna inom tekniska förvaltningen och kommunens övriga förvaltningar.

Kvalifikationer
Du kan vara byggnadsingenjör med högskole- eller gymnasieutbildning eller ha annan av arbetsgivaren bedömd som likvärdig utbildning. Alternativt har du flerårig erfarenhet från FM-verksamhet med inriktning lokalplanering, hyresoptimering, projektledning.
Du ska kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Datorvana och körkort B krävs.
Som person är du positiv och prestigelös.
Du har mycket god samarbetsförmåga, är analytisk, strukturerad samt har förmågan att driva flera projekt samtidigt.
Kunskaper i hyresrätt kring lokaler och bostäder samt entreprenadjuridik och fastighetsekonomi är meriterande. Du bör även ha allmänna kunskaper om kommunal förvaltning och kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Likaså är det meriterande om du har kunskaper i fastighetsförvaltning, byggnadsteknik, projektering, arbetsmiljöfrågor samt regelverket kring detta såsom PBL, BBR, AFS, LOU etc.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A413407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Björn Johansson, Tf Chef Fastighetsavdelningen 0921-623 73

Facklig kontakt
VISION 0921-622 05
SSR 0921-623 66
Ledarna lena.alm.stavlind@ledarna.se

Företag
Bodens kommun, Fastighetsavdelningen

Adress
Bodens kommun, Fastighetsavdelningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN

Kontorsadress
Kyrkgatan 24 BODEN

Jobbnummer
2082370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Fastighetsavdelningen: