Logistikutvecklare Solutions Design

Logent AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Göteborg, Kungälv, Härryda, Tjörn, Bollebygd eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet inom supply chain management eller liknande och är intresserad av att jobba i ett snabbväxande bolag och med en utvecklande miljö? Är du vår nästa logistikutvecklare som kommer jobba med verksamhetskritiska projekt, företagsanalyser, driva kundprojekt och implementering? Har du förmågan att jobba strukturerat med stort eget ansvar och processinriktad? Då har vi en perfekt roll för dig!

Logent Customs är ett starkt växande företag som är marknadsledande inom tull i Norden. Nu söker vi en logistikutvecklare med fokus på logistikimplementationer och verksamhetsutveckling som trivs att jobba med analytiska processer kopplat till företagsverksamheter. Du brinner för att driva projekt, skapa struktur och leverera i tid. Förutom ett fokus på processfrågor vid logistikimplementationer kommer du även att projektleda andra verksamhetskritiska projekt kopplat till både logistik och utveckling. Du kommer att under inledande period att skugga VD samt Business Development Manager. Du tillhör Logent Customs centrala organisation och du rapporterar till Business Development Manager.

Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och du kommer ha några dagars resor per månad.

Publiceringsdatum
2022-06-01

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter
• Driva analyser av kunders verksamhet och processer inom logistik vid nyförsäljning. * Utföra kostnadskalkyler, svara på RFQ/RFI och skapa material för detta.
• Projektledning med fokus på kundimplementationer.
• Anpassa funktionalitet tillsammans med den operativa verksamheten och Logents centrala affärsutvecklingsteam.
• Säkerställa kostnadskontroll vid nya kundcase.
• Utvärdering av nya krav samt kontinuerligt driva förbättringar tillsammans med VD och affärsutvecklingsteam.
• Dialog med personer i ledande befattning både hos kund och leverantörer.
• Delta i arbete vid förvärv i nya marknader och implementera verksamheter till Logent.
• Etablera relationer med nya kunder och bevara dessa.

Profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom supply chain management, quality & operations management eller liknande. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat då det kommer behövas i både muntlig och skriftlig kommunikation. Du har god datavana och jobbar obehindrat i excel, word och powerpoint.

För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du är en driven, kommunikativ, strukturerad och problemlösande lagspelare som vill skapa värde för verksamheten. Du trivs med att samarbeta med andra och befinner dig gärna i gränslandet mellan teknik och verksamhet, samt mellan kund och interna kollegor. Du tar gärna egna initiativ, räds inte förändringar och har lätt för att tänka nytt och prioritera om när så behövs.

Om Logent
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med verksamhetskritiska projekt i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryterande chef Henrik Hansson, Business Area President Customs, på tel +46 72 001 46 38, henrik.hansson@logent.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3746".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
AO Bemanning

Kontakt
Henrik Hansson
henrik.hansson@logent.se
+46 72 001 46 38

Jobbnummer
6704911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: